Hej,
1,5 plans hus från 1970. Har rivit ut golvet i ett sovrum på ovanvåning i följande lager: Parkett, foam, plastmatta och sist 3 mm masonit.
Kvar är spikad råspont. Den är så jämn som den kan vara efter 45 år. Alltså inte helt 100%.
Ska lägga in heltäckningsmatta och behöver råd om underlag. Ska jag använda masonit 3mm eller gå upp till 6 mm board? Eller annat?
Det riktiga hade naturligtvis varit att riva råsponten och lägga golvspån. Men det är inget alternativ nu då innerväggar är på plats.
Brinner lite i tidsplanen så tacksam för svar.
J