Hej,

1,5 plans hus från 1970. Har rivit ut golvet i ett sovrum på ovanvåning i följande lager: Parkett, foam, plastmatta och sist 3 mm masonit.

Kvar är spikad råspont. Den är så jämn som den kan vara efter 45 år. Alltså inte helt 100%.

Ska lägga in heltäckningsmatta och behöver råd om underlag. Ska jag använda masonit 3mm eller gå upp till 6 mm board? Eller annat?

Det riktiga hade naturligtvis varit att riva råsponten och lägga golvspån. Men det är inget alternativ nu då innerväggar är på plats.

Brinner lite i tidsplanen så tacksam för svar.

J
 
8 år senare står jag inför samma utmaning. Hur gjorde du till slut och hur blev resultatet?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.