Hej. Jag tänkte bygga om en liten 'skrubb' i stugan till ett enklare duschutrymme. Det är ett projekt med ganska låg budget och ytskikten på golv och vägg blir platsmatta.
Jag tänkte göra allt själv utom spackling och mattsättning. Frågan är vad man ska ha för ytskikt? På väggarna tänkte jag OSB och vanlig väggips. På golvet golvspån som monteras plant och sen spacklas direkt på för rätt fall.
Är det ok, eller behövs det nåt mer? Ska man försöka lägga golvspånet med lite fall, eller löser man allt med spacklet?

Åsa Lund
Lägg dubbel spånskiva på hela ytan. Dock lägger du enkel spånskiva inom ungefär en halv meter räknat från brunnen. Spackla fall på den ytan sedan

Jo, så har jag gjort tidigare. Dom nuvarande reglerna säger att det måste vara fall i hela rummet, så det räcker inte att spackla fall runt brunnen.

S
useless skrev:
Jo, så har jag gjort tidigare. Dom nuvarande reglerna säger att det måste vara fall i hela rummet, så det räcker inte att spackla fall runt brunnen.
hellre plywood. skruv fär bättre fäste då.
gör ett fall på dubbla lagret. använder dock golvgips. dock kan det ju byggas för högt.
då kanske du ska spackel hela väggen på ett lager spån.
använder gärna fukttröga spånskive sort

Det ska inte skruvas så mycket på väggarna det enda som kommer att finnas i rummet är utanpåliggande rör, golvbrunn och en duschkabin.

• Gilla
GreatYellowHouse
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.