Hej
Känner mej lite osäker på hur jag ska göra underlaget för L-stöd. Dom är från 140 till 80 cm höga.
Underlaget är sprängsten.
Tänker starta med makadam 16/32 och padda. Sedan nåt finare.
Vad tror ni? Kommer makadamen att 'rinna' ner i håligheter? Jag menar inte genast för det är ju bara bra men efter några år/bosv

En sprängstenshög bakom förberedande byggnadsställning med armeringsjärn inför uppsättning av L-stöd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Använd markduk och 0-32
16-32 går inte att komprimera
Glöm inte dränering bakom

T Taxture skrev:
Använd markduk och 0-32
16-32 går inte att komprimera
Glöm inte dränering bakom
OK
Men det är en hel del stora stenar. markduken kommer inte att hålla ska jag lägga ett lager först något mindre kross kanske 16-32 sedan markduk och därefter 0-32

Ingen idé, den rinner bara bort med tiden. Använd rätt kvalitet på markduken så blir det bra; N2 upp till 100 mm stenstorlek och N4 över 200mm.

M
Jag skulle täta av med 16-32, köra med paddan på detta så det fyller ut alla håligheter, SEDAN duk på detta. Att lägga duk på sprängsten med krossmaterial med noll i sig innebär att nollet rinner bort efter några regnskurar då duken inte gärna släpper igenom vatten.

Alternativt så kör du med makadam som du paddar och sedan en femma flis ovanpå detta som du sätter stöden på.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.