Vi köpte ett hus för 1.5 år sen.
På kanten av profilen har det börjat rosta. Då vi har kraftig lutning på taket så har vi funderar på att hyra en skylift och tvätta av taket och sen spreja på rostskyddsfärg likt hammarlack färg. Jag har försökt söka runt på nätet efter tips och trix, men hittar inget kring detta.
Nu söker jag tips och trix om hur vi ska tänka? Finns det någon färgspruta som någon kan rekommendera? Ska man inköpa högryckstvätt och rengöra taket eller finns det andra smidiga sätt att rengöra ett tak på?