Har köpt underbleck av plåtslagare som jag tänkte montera... Men nu har jag ett par frågor.
Ska man förborra plåten? och i så fall med vilken diameter på borret? 2,5?
Har även fått ett råd att lägga en drevremas under blecket... Är det bra eller dåligt?

Det är bäst att förborra om du ska spika eller skruva - jag använde 3mm tror jag men kommer inte ihåg - men kolla om du kan limma dit dom, det är enklare och snabbare om det går.

drevremsan har väl liten funktion? kanske om vatten droppar på blecket så får du lite mer dämpad "klang" från den. sen ur isolationssynpunkt har jag lite svårt att uttala mig om men kan inte tänka mig att den har någon funktion när den ligger så långt ut i vägglivet. svagaste punkten i isolationssynpunkt är ju trots allt runt karmen.

Lim... nu börjar vi snacka mitt språk... hehehe, det har en tendens att bli lite märken runt spiken när jag ska spika... Vilket lim bör man man andvända?

Mikael_L
Eller så kör du med fönsterblecksskruv helt enkelt. :) Finns i flera färger dessutom.

Mikael_L skrev:
Eller så kör du med fönsterblecksskruv helt enkelt. :) Finns i flera färger dessutom.
Japp skruv är melodin, skulle de behövas bytas någon gång är det smidigt om de är skruvade. Dessutom så vet man att de sitter.

Skruv blev det... blev bra som *....
*redigerat liten svordom/morsan :)

Redigerat av moderator:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.