Snailman
är det ett spår på dessa fönster oxå, och isåfall hur långt innanför framsidan är detta spår?

ska man alltså ha djupare underbleck till fönster med aluutsida?
 
Jo det är spårat för bleck, monterade SP-balans med aluutsida i sommras.
Kommer inte ihåg nu i skrivande stund hur djupt dom sitter, kan inte heller gå och kolla då jag är på jobbet.

Jag återanvände dock dom gamla blecken utan problem med för dåligt utstick.
 
Snailman
Redigerat:
Sp/ traryd med alu sitter bleckspåret 20mm in från fönstrets utsida. 10mm för aluklädseln och 10mm in i bottenstycket.
 
Snailman
hm, kollade på bygghandel idag på sp:s med aluutsida, där satt bleckspåret 10mm in från aluutsidan...

kan de ha ändrat detta nyligen tro?
 
De bytte plattform under förra året, kanske de inte bytt i utställningen? Det kan vara 18mm in och inte 20mm som jag skrev tidigare men de mm kan inte ha någon större skillnad .
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.