Inte proffs jag inte...

Allt löst skall bort. Dra med handen över väggen, om det frasar har du en bubbla i tapeten (du fattar vad jag menar när du hör fraset

) Denna bubbla måste då också väck. Försök inte slipa bort pappret, det är jobbigt och i de flesta fall onödigt. En spckelspade är bra att skrapa bort lös tapet med.
Spackla alla ojämnheter (i princip brukar det bli hela väggen ;D), spackla inte för tjockt, utan flera gånger om det behövs, slipa, spackla mera, slipa, måla med ljus grundfärg och lys längs med väggen med en stark lampa så ser ni vart det är ojämnt, spackla mer, slipa....
Synpunkter på detta forumkollegor?