För ett tag sen sprängdes glaset på vår ugn Anrätta från Ikea. Vi körde pyro funktionen. Ganska så jäkla farligt, tur att inte någon var i närheten. Men nu till saken. Efter de lite mindre bra servicekillarna hade varit och försökt laga luckan så stannar inte luckan i nedre läget?? Det är en säkerhet menar jag på och jag vet att den gjorde det förut innan olyckan. Men de menar på att den inte ska kunna stanna kvar nere???

Så ser ni något på bilden som fattas på gångjärnen eller något? De har varit här 3 gå ger redan och åtgärdat fel som de själva orsakat. Glömt skruvar mm..

• Närbild på gångjärnet på en ugnslucka som delvis är öppnad, med fokus på att identifiera eventuella fel eller saknade delar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av gångjärnet på en ugnslucka där det saknas delar.
    Skapa konto
Finns det totalt tre glas i luckan? Och om svaret är nej, finns det då fästen för ett tredje glas att sitta mellan det inre och det yttre? Om det saknas ett glas blir luckan för lätt.

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
Har Anrätta.
Vår lucka stannar nere. Har alltid gjort. Ser lika ut som på dina gångjärn.

A Avemo skrev:
Finns det totalt tre glas i luckan? Och om svaret är nej, finns det då fästen för ett tredje glas att sitta mellan det inre och det yttre? Om det saknas ett glas blir luckan för lätt.
Det finns bara 2 glas på vår ugn. "I skrivandes stund". Så du menar att dom glömt en glasskiva??

M MasMats skrev:
Har Anrätta.
Vår lucka stannar nere. Har alltid gjort. Ser lika ut som på dina gångjärn.
Ja det gjorde vår alltid med förut. Efter smällen och då de varit där och (reparerat) så stannar den ej nere längre? Tycker det är så oproffsigt. Vi har varit i kontakt med servicekillarna men de menar på att allt är i sin ordning..

Jag har tre glas om jag ser rätt. Mittenglasets kant syns längst upp på luckan i den långa slitsen.

L Linus Hållander skrev:
Det finns bara 2 glas på vår ugn. "I skrivandes stund". Så du menar att dom glömt en glasskiva??
Jag vet inte om det skall vara tre glas i din ugn. Men mina senaste ugnar har varit avsedda att ha tre glas. Det borde vara enkelt att ta loss det innersta glaset för rengöring. Då borde det gå att se om det finns fästen för ett tredje. Eventuellt kan det nämnas i manualen. Det är ju normal användning att ta loss glasen när man städar ordentligt så den borde beskriva hur man gör och därmed även om det om det finns flera.

A Avemo skrev:
Jag vet inte om det skall vara tre glas i din ugn. Men mina senaste ugnar har varit avsedda att ha tre glas. Det borde vara enkelt att ta loss det innersta glaset för rengöring. Då borde det gå att se om det finns fästen för ett tredje. Eventuellt kan det nämnas i manualen. Det är ju normal användning att ta loss glasen när man städar ordentligt så den borde beskriva hur man gör och därmed även om det om det finns flera.
Ja det stämmer ser jag nu. Det är ett spår i plasten i mitten. Så det borde suttit ett glas till där. Det kan jag tycka de borde vetat om när dom reparerade ugnen. Men men får fortsätta jaga dom. Tack

Hur ta bort dörr och glas.

• Instruktionsbok på engelska som visar steg-för-steg-anvisningar och illustrationer för att ta bort och sätta tillbaka en glasdörr.
    Skapa konto
L Linus Hållander skrev:
ja det skall alltid vara tre i en pyrolysugn

Det är ju glasklart 😉 att de finns tre glas.

Inre (inner/internal) och mellan (intermediate) som båda går att ta loss, och ett yttre som sitter fast.

Instruktioner för att ta bort och sätta tillbaka inre och mellanliggande glas med markerade delar i texten.
Skapa konto

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.