Medlem
· Västra Götaland
· 5 inlägg
Medlem
· Västra Götaland
· 5 inlägg
Sen undrar jag om det är säkert att ha gasolbehållaren till höger om ugnen. Den kommer inte att stå vägg i vägg. Betongen är runt 10 cm tjock, vet inte om den isolerar tillräckligt.
Jag misstänker att byggarna har gjort lite missar...därav frågar jag...
Jag misstänker att byggarna har gjort lite missar...därav frågar jag...
Medlem
· Västra Götaland
· 5 inlägg
Helt otroligt...167 personer har läst men inget svar...måste vara Sveriges bästa forum!!
P
p.lundgren
Husägare
· Värmlänning vilse i Storstockholm
· 750 inlägg
p.lundgren
Husägare
- Värmlänning vilse i Storstockholm
- 750 inlägg
Jepp Sveriges bästa forum. Du lägger in en fråga kl 0220 när de flesta sover, och så gnäller du två gånger i samma tråd och tre gånger i andra om att du inte får svar. Sen får du ändå ett svar...
Välkommen till forumet.
Välkommen till forumet.
Det är ingen fara, ugnen är byggd för inbyggnad och kan monteras i ett träskåp om så önskas. Har du dock gasflaskor inomhus är det speciella regler om storlek på tank.frippesthlm skrev:
Medlem
· Västra Götaland
· 5 inlägg
Grymt! Fick svar på min fråga...ursäkta mitt dåliga tålamod då jag bor i Thailand.
Tack så jättemycket! (varit i panik då b!ygget avslutas)
Nu skäms jag då jag gjort en del andra inägg
Tack!!
Tack så jättemycket! (varit i panik då b!ygget avslutas)
Nu skäms jag då jag gjort en del andra inägg
Tack!!
Medlem
· Västra Götaland
· 5 inlägg
Ber om ursäkt! 
Gnäll o lögner..
Men iaf, jag kan inte regelverket för gasoltuber i Thailand men det finns andra länder i Asien där kravet är att gasolflaskan skall stå med ventilation utåt så att ingen läckande gas kan krypa in i köket. Notera att gasolen är tyngre än luft, därav "krypa".
Men iaf, jag kan inte regelverket för gasoltuber i Thailand men det finns andra länder i Asien där kravet är att gasolflaskan skall stå med ventilation utåt så att ingen läckande gas kan krypa in i köket. Notera att gasolen är tyngre än luft, därav "krypa".
Moderator
· Stockholm
· 57 789 inlägg
Jag har städat upp i den här tråden, frippe har bett om ursäkt så många gånger att han slipper varning.
Klicka här för att svara

