Hej,
Vi ska renovera vårat kök och tänkte ha ett högskåp med ugn och micro från 70cm och uppåt.
Framför högskåpet, mitt i rummet vill vi ha en köksö med spishäll som hamnar så att man har ugnen i ryggen.
Någon som har erfarenhet eller liknande planlösning med spis/ugn?
Blir det för varmt att ha ugnen alldeles bakom ryggen eller är de så pass bra idag att man inte känner av det?
Avståndet mellan ugn och köksö är 120cm.
Vi ska renovera vårat kök och tänkte ha ett högskåp med ugn och micro från 70cm och uppåt.
Framför högskåpet, mitt i rummet vill vi ha en köksö med spishäll som hamnar så att man har ugnen i ryggen.
Någon som har erfarenhet eller liknande planlösning med spis/ugn?
Blir det för varmt att ha ugnen alldeles bakom ryggen eller är de så pass bra idag att man inte känner av det?
Avståndet mellan ugn och köksö är 120cm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi har en ganska ny Mieleugn, den skjuter ut en del värme framåt. Tror dock inte det är någon fara om man har 120cm utrymme, möjligen blir det lite varmt när man kör pyrolys. Det kanske man får göra när man inte står vid spisen!
Klicka här för att svara