2 211 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Ugn m microfunktion
Någon som har erfarenhet utav inbyggnadsugn med microfunktion? Är lite sugen på siemens modeller. Ett problem som jag kan tänka mig är att dom bara är 45cm höga och då inte passar i ett ugnsskåp som brukar vara 60cm höga men det kanske går att lösa på nåt sätt. Vore kul att höra hur andra har gjort.
Vi har köpt en sån ugn och har den som micro och sen har vi en vanlig ugn också. Innan den vanliga ugnen var på plats så gjorde vi pommes i kombiugnen och det gick i alla fall bra. Jag tror nog att den är ett dugligt alternativ om man har ganska enkla ugnskrav, men man får inte in en julskinka och jag vet inte hur den är att baka i. Vi har Siemens på både ugn och makro.
Har också köpt Siemens macrougn. Använder den bara till att värma dotterns välling än så länge så jag/vi vet ej hur det är att baka/laga mat i den. Har en vanlig Siemens inbyggnadsugn också och har bara tänkt ha macrougnen som ett komplement till denna. En stor orsak till att vi köpte den var att vi ej hittade någon snygg inbyggnadsmicro.
Har den inbyggd i ett högskåp.
Har den inbyggd i ett högskåp.
Klicka här för att svara