Har som många andra problem med att räkna ut u-värdet (u-medelvärdet) i tilltänkta Attefallshuset.
Finns det någon vänlig själ som kan hjälpa mig med det? Tror även att jag behöver få med hela uträkningen i bygglovet.
Golvyta är 25m2 med 20cm isolering Lamba 37
Takyta 25 m2 25 cm isolering lamba 37
Väggar 72.2m2 17 cm isolering Lamba 37
Glasyta 5.5 m2 u-värde 1.0
Ytterdörr 2kvm U-värde 0,97
Otroligt tacksam om någon kan hjälpa. Säg till om det är något jag ska komplettera.
Finns det någon vänlig själ som kan hjälpa mig med det? Tror även att jag behöver få med hela uträkningen i bygglovet.
Golvyta är 25m2 med 20cm isolering Lamba 37
Takyta 25 m2 25 cm isolering lamba 37
Väggar 72.2m2 17 cm isolering Lamba 37
Glasyta 5.5 m2 u-värde 1.0
Ytterdörr 2kvm U-värde 0,97
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Otroligt tacksam om någon kan hjälpa. Säg till om det är något jag ska komplettera.
Här kan du skapa en imponerade energiberäkning, fungerade till mitt bygglov iallafall 
http://www.energihuskalkyl.se/menus/index/43
http://www.energihuskalkyl.se/menus/index/43
Du skapar först ett konto, sen i menyn kommer du till en del där du för in alla värden, tex. hur många m2 fönster med X Uvärde, väggar m2 med X utvärde osv.
När du är klar genererar du en rapport
Det du får ut är energiförbrukningen på fastigheten vilket behövs för bygglov.
U-värdet är bara ett underlag för att skapa energiberäkning.
Logga in
Skapa konto
När du är klar genererar du en rapport
Logga in
Skapa konto
Det du får ut är energiförbrukningen på fastigheten vilket behövs för bygglov.
U-värdet är bara ett underlag för att skapa energiberäkning.
Redigerat:
Golvytan är väl fel i din fråga? Det är väl byggnadsaren som får vara 25kvm med dagens attefallsregler. Men det är det du räknat med i skissen ser jag. Har det med byggnadens användningsområde du måste skicka med dessa uppgifter? Jag behövde inte ha med det i min kommun.
0.25 verkar ju rätt rimligt med tanke på isolering och fönster, bara skicka med rapporten så blir de nog nöjda.
De kommer knappast detaljstudera den ändå utan behöver enligt reglerna har förbrukningen nedskrivet i protokollen.
De kommer knappast detaljstudera den ändå utan behöver enligt reglerna har förbrukningen nedskrivet i protokollen.
Klicka här för att svara