Skall förbereda för eftervärmning av FTX-ventilationsluften mha ett eftervärmningsbatteri. Har ganska långt mellan värmepump och FTX-agg (ca 18m skulle röret bli enkel väg). Vad är lämpligt att dra värmen i? CombiPex RIR? Dimension?
 
Hur stor effekt skall eftervärmaren vara på ?
Vad har du för framledningstemperatur på värmen?

En gissning 1 kW och 55-30°C ger ett vattenflöde på 35 l/h och då räcker en 15 eller 16 PEX bra men köp en värmeisolerad tex LK Universalrör A med isolering eller Wirsbo-combiPEX Q&E-rör RIR PLUS

/Patrik
 
Tack för hjälpen!!!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.