Hej alla sammen.

Vi skall måla ett helt hus innvendig och behöver mycke färg....
Det är många märken att välja på och behöver goda råd.

Hvilket märke är best?
Jotun-Lady?
Beckers? Är det någon skillnad på dessa?
Nordsjö?
Mio?
Någon andra?

Hvilke är bäst i pris?

Âr kvaliteten sämre på byggmax, silvan, bauhaus i forhållanden til färg affär?
Sammenliknet med prisen?

Vad har ni gjort?
ärfarenheter?

Takk for alle svar!
Ha en kjempe fin dag!

Jag har goda erfarenheter av Nordsjö och Beckers. Det som säljs på Silvan, Byggmax m.fl. som lågprisfärg är dålig färg som endast kan användas för att grunda med. Det är ofta lite färgpigment i de billiga vilket kräver många lager och tar tid. Kvalitetsfärger har mycket god täckförmåga.

Lycka till!

Samma erfarenhet som Wigert, billiga färger typ Byggmax, ÖB mm ger dålig täckning, slitstyrka och finish. Satsa på ett välkänt märke och försök hitta det till bästa pris i stället!

Jag målade ett av barnens sovrum med ÖB färg :-[ och det blev bra med jag fick måla 4 ggr innan det täckte :o

Blev nästan dyrare än märkesfärg :-X

Här har du ett märke till CAPAROL

Har provat de flesta lågprismärkena och en polsk variant som enligt säljaren skulle vara en "proffs"-färg.
Min erfarenhet är att ibland bedrar snålheten visheten. Det blir nog att ta ett dyrare märke på färg nästa gång så man slipper måla 4 ggr.
Vilket märke håller ett någorlunda lågt pris på vit tak- och väggfärg och är ändå i "proffs"-klassen?

mvh
David

som målare säger jag: Man får vad man betalar för!
Jotun är en mycket bra och dyr färg.

Generellt använder vi målare Becker, Alcro eller Nordsjö.

ÅK till en färgaffär när du ska köpa färg, det skiljer i kvalitet mellan en Beckers färg på Bauhouse och en från färgaffären!! :o

Alcro Milltex 2 i tak, och Milltex 7 eller 3 på väggarna.

Håller med alla andra i detta ämne. Vad gällande pris så gå till en färgaffär och förklara hur mycket du ska måla osv, de borde ge dig bra rabatt då. Vi fick genomgående 25% på färg och tapet till vårt hus.

andriaz skrev:
ÅK till en färgaffär när du ska köpa färg, det skiljer i kvalitet mellan en Beckers färg på Bauhouse och en från färgaffären!! :o
Hur kan det skilja på en Beckers burk som står på Bauhaus mot en som står i Kalles färghandel??

Ställer mig mycket tveksam till detta påstående, det är ju som att en Audi köpt från fabriken i tyskland är olika från den som skeppats ett par 100 mil och sålts via VAG ???

Tack för många goda svar!

Jag har tittat i tidningen och sett at vissa firma kör kampanj på målning. 20-25 %
Den sista jag såg var fra beckers målning.

Så jag trur att vi hoppar på ett slikt erbjudande.

Kjenns som att målar armen värker redan med tanke på 200m2 innomhus och utomhus!

Men gleder meg!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.