Hej, jag är nybörjare på varmvattenberedare. Nu är jag spekulant på en begagnad metro therm till mitt sommarstugebygge. Tyvärr har jag svår att tyda specifikationen på denna. Förstår att det är en metro therm cabinet 110l (vilket verkar rimligt med tanke på 4 i familjen).

*Hur kan jag lista ut tillverkningsår, det är ju bokstäver?

*Är den emaljerad eller rostfri? Var syns det?

Finns det någon lysande byggahusare som kan en massa om detta? Tacksam för hjälp☺
Specifikationsetikett på Metro Therm 644 varmvattenberedare med kapacitet 110 L och modellinformation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
En apelsin
  • Laddar…
Immobil Immobil skrev:
Den är emaljerad. Kontakta Metro Therm för att tyda tillverkningsåret: [länk]
Tack! Då vet jag att den är emaljerad, vilket ju är bättre. Ska kontakta metro, om ingen här är kodkäckare på sånt här

Magnus E K
Förstår ej bostavskoden men nere till höger står även "18042007" vilket skulle kunna vara 18 april 2007.

• Gilla
En apelsin
  • Laddar…
Det verkar inte orimligt! Ska luska vidare.. Är 12 år nära varmvattenberedare livslängd? Värt att installera?

*löst*

Kollade deras engelska site, och där finns det kodnyckel för tillverkningsår. Jag lägger upp bild och länk här om någon mot förmodan behöver hjälp med samma sak i framtiden.

Skärmbild som visar en kodbokstavsnyckel för datumkodning av värmeprodukter från Metrotherm hemsida.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

https://www.metrotherm.dk/en/support/complaints-and-returns/heater-production-date

Den jag funderar på är alltså tillverkad B=1 C=2. Alltså 2012!

Tack för hjälpen alla.

• Gilla
snakestyle och 3 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.