Detta är 3e försöket på planlösning för kommande badrumsrenovering (tidigare här). Vad tror forumet om detta?
Mått vägg till vägg i rummet till höger med toalett och handfat är 275 x 170 cm. Duschrummet är 150 cm brett och ståhöjd (180 cm+) till mitten av badkaret ungefär räknat från väggen i nederkant pga. snedtak.
Funderingar jag har är dels om utrymmet för dusch+badkar kommer kännas lite för inklämt och dels om badhanddukarna hamnar för långt bort från duschens öppning (kan inte komma på något annat ställe att hänga dem på). Kanske också hur det kommer kännas att bada inne i en "grotta" (mysigt eller instängt?).
Vy mot dusch/bad.
...och mot handfatet.
Peter
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mått vägg till vägg i rummet till höger med toalett och handfat är 275 x 170 cm. Duschrummet är 150 cm brett och ståhöjd (180 cm+) till mitten av badkaret ungefär räknat från väggen i nederkant pga. snedtak.
Funderingar jag har är dels om utrymmet för dusch+badkar kommer kännas lite för inklämt och dels om badhanddukarna hamnar för långt bort från duschens öppning (kan inte komma på något annat ställe att hänga dem på). Kanske också hur det kommer kännas att bada inne i en "grotta" (mysigt eller instängt?).
Vy mot dusch/bad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
...och mot handfatet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Peter
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 126 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 126 inlägg
Hur långt är det från mitten av toastolen till fönsterväggen?
Det bör vara minst 40 cm för att det ska vara lätt att städa och man inte ska riskera att slå i knäet eller axeln i väggen (särskilt med en utstickande fönsterbräda.
Det bör vara minst 40 cm för att det ska vara lätt att städa och man inte ska riskera att slå i knäet eller axeln i väggen (särskilt med en utstickande fönsterbräda.
Personlighetsfråga skulle jag tro.P Peter321 skrev:
Det är 40 cm till vägg men den utstickande fönsterbrädan kan ju äta upp de centimetrarna förstås. Tål att tänkas på!BirgitS skrev:
Klicka här för att svara