Spännande att följa ditt arbete. Tack för att du delar med dig!
 
Kommer snart fler bilder... men inte lätt att få tiden att räcka till när sonen bara får vara 3 h om dagen på dagis!!!!
 
arons skrev:
Kan du inte ordna så att han är 5 timmar på dagis medan han är typ 3 dagar istället för 5 dagar
Jo... men då skall det godkännas av kommunen och man skall skicka in en massa ansökningar osv....
Frugan och lilleman åker snart till hennes föräldrar i Thailand i 8 veckor så då får jag hela huset för mig själv! Tänk att kunna vakna klockan 5 på morgonen ,ta en kopp kaffe och en macka och sen blanda en hink med fix och börja kakla utan att man har några andra "måste" sysslor...
Man får mycket gjort men det lär nog bli tomt i huset...:(
 
Har en liknande brunn i våran tvättstuga, var det svårt att få bort den? Hur kapade du rören?
 
gadu^ skrev:
Har en liknande brunn i våran tvättstuga, var det svårt att få bort den? Hur kapade du rören?
Nej,det var faktiskt riktigt lätt med rätt bilningsmaskin. Jag hyrde den på Hornbach för 160 kr dygnet.
Min gammla gjutjärnsbrunn var inkopplad med plaströr sista biten så det var bara att kapa dessa med tigersågen. Har du hjutjärn hela vägen så är det givetvis klurigare men försök kapa dessa så nära brunnen som möjligt. Sen finns det adaptrar mellan gjutjärnsrör och nya brunnen.

J P-A
 
Låter bra! Tack!
 
gadu^ skrev:
Låter bra! Tack!
Tänk bara på att ha ORDENTLIGA skyddsglasögon.... och hörselskydd klass 3.
 
Så,här är lite bilder på ett halvfärdigt men funktionellt tvättstuga.
 
  • DSC_0024.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC_0025.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC_0026.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC_0027.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Bredvid centraldammsugaren skall jag putsa väggen där gamla källardörren har suttit samt sätta in ekskivor som hyllplan. På fönsterväggen skall det upp panel,vasken skall installeras med avlopp sen är det bara målning kvar!
Skall även ha en lång bänkskiva över maskinerna!
 
Det är viktigt med vätskan :P
Blir snyggt.
 
Håller själv på med nästan exakt samma sak...har inte kommit så långt ännu. Funderar bara på träreglarna du satt upp.
Vår tvättstuga ligger till hälften under marknivån så jag valde stålreglar istället...
 
Nimajneb skrev:
Håller själv på med nästan exakt samma sak...har inte kommit så långt ännu. Funderar bara på träreglarna du satt upp.
Vår tvättstuga ligger till hälften under marknivån så jag valde stålreglar istället...
Jo,jag vet men iom att det satt plastmattor på väggarna innan och det var/är snustorrt på väggarna nu så tror jag inte att det skall vara någon fara. Skall även ha en intellifreshfläkt som skall gå på lågvarv hela tiden.
Huset är nydränerat också.
 
Vad hände sen.Trist följa en tråd o sen får man inte se slutresultatet.Ska ev börja renovera min tvättstuga i vinter.Behövs inte så mycket då huset är byggt -88.Tycke dock det är kul följa trådar här och få lite inspiration så lägg gärna upp mer bilder.
 
Har också en tvättstuga (fast med dusch och bastu) med visst behov av renoering, undrar hur du löst det med värme? Element eller golvvärme?
Är själv sugen på golvvärme, men funderar på det här med om man måste isolera plattan eller kan köra på ändå, det senare blir ju mindre jobb :)
 
ok...skall ta bilder imorgon och visa....
Tycker själv att det blev kanon
Frugan är nöjd iallafall....

Nu är jag små onykter så vi tar det tekniska imorgon...
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.