Vi ska göra om vår tvättstuga på sutterängplanet. Den innehåller redan nu en dusch vilket vi ska behålla. Vi vill också gärna ha en toalett på våningsplanet och vill sätta in den i tvättstugan till vänster om duschen.
Maken vill sätta dit toastolen rakt upp och ner medan jag känner mig mycket tveksam till det och vill ha en dörr att stänga eller i vart fall som ett litet toabås såsom på offentliga toaletter. Jag tycker det känns konstigt (ofräscht?) att ha den mitt i tvättstugan men å andra sidan förvandlas väl då rummet till en toalett/duschrum med tvättmaskin och tumlare.
Vad tycker ni?
(Vi har tre våningar med gäst-wc på entréplanet och badrum på övervåningen.
Med dörr från tvättstugan finns en bastu, som vi inte använder till det utan maken har den som musikstudio/musikrum, dock inte så mycket nu vintertid eftersom det är kallt ! i bastun...)
Maken vill sätta dit toastolen rakt upp och ner medan jag känner mig mycket tveksam till det och vill ha en dörr att stänga eller i vart fall som ett litet toabås såsom på offentliga toaletter. Jag tycker det känns konstigt (ofräscht?) att ha den mitt i tvättstugan men å andra sidan förvandlas väl då rummet till en toalett/duschrum med tvättmaskin och tumlare.
Vad tycker ni?
(Vi har tre våningar med gäst-wc på entréplanet och badrum på övervåningen.
Med dörr från tvättstugan finns en bastu, som vi inte använder till det utan maken har den som musikstudio/musikrum, dock inte så mycket nu vintertid eftersom det är kallt ! i bastun...)
Jag håller med! Men maken tycker att vi inte behöver vara fler i det rummet; det är bara att låsa till tvättstugan om man ska använda toan. Och när hans bandkompis är där (i bastun/studion) behöver de ej använda den toan ändå.
Vår tvättstuga är ganska stor, ca 3.5*8 meter. Toan är ca 0.9*1.6 innermått. Står mot en betongvägg. Inbyggnadsstol med cisternen på baksidan (mot ett "maskinutrymme med fjärrvärme och centraldammsugare). Hittade 2 bilder som visar litegrann.
mvh
mvh
Klicka här för att svara

