Hej! Jag letar efter en tvättställsblandare i mässing, engrepps, till ett litet tvättställ. Någon som har tips på vart jag ska hitta det? Vill ha en gammaldags stil. Fick höra att helst hålla mig till svenska märken och inte imoporterade produkter som släpper bly i vattnet...

Någon som vet vart jag jag kan hitta eller leta?

Titta på sekelskifte.se. De har ett par modeller.

• Gilla
Winston2009
  • Laddar…
Tack! Har också hittat en variant hos duschbyggarna

Paul-Staffanstorp
När jag såg dessa bilder på mässing i ett 2 månader gammal badrum så insåg jag att jag aldrig skulle välja detta. ;)

Poängen är att än om de försöker polera och få bort fläckarna så är det kört.

Fläckig och missfärgad mässingskran i ett vitt badrum, tecken på korrosion och vattenfläckar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fläckig mässingsgolvbrunn i badrum med tydliga användningsspår.
Skapa konto
Fläckig mässingsduschblandare med synliga water stains och en TRESemmé-shampooflaska i ett badrum.
Skapa konto

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Nu finns det ju både rå mässing (vilket jag antar det på bilden är) och sen finns det behandlad (lackad) mässing.

Tack för bifogade bilder och synpunkter. Det ser inte så fint ut på bilderna, men blir det inte med tiden en vackrare yta? Vi har mässingshandtag i huset och de har mörknat fint, det är rå mässing i det fallet. Det är svårt med materialval, ska passa både huset och praktisk användning och i övriga inredningen :-)

BirgitS
Dörrhandtag är ju bara utsatta för våra händer och lite rengöring då och då medan i ett badrum är det mängder med kalkhaltigt vatten, tvål, schampo och hudavlagringar mm..

• Gilla
Winston2009
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.