AndersG skrev:
Du måste fortfarande böja dig för att hälla, jag sträcker bara ned handen och plockar upp tvätten, litet i taget.
Jag tycker nog som du. Jag låter tvätten ligga i maskinen och plockar upp ett plagg i taget som jag hänger upp...

En hake med toppmatad maskin som jag växte upp med var att den stod under en arbetsyta och varje gång den skulle fyllas eller tömmas så fick man dra ut den från under arbetsytan. Värre när tvätten var blöt.

Maskinen höll i 13 år och sedan kom den magiska blå röken ut (en fläkt djupt inne i maskinen var igengrodd med damm som till slut stoppade fläkten och maskinen överhettade och brann). Hur mamma lyckades slänga ut den på garageuppfarten, full och tung med vatten och kläder som den var, fattar jag än idag inte.

Gillar vår frontmatade, men skulle vilja ha den högre upp från golvet, det är inte helt praktiskt att böja sig ned och slita åt sidan.

/ama

Jag trodde faktiskt att de toppmatade maskinerna hade mer långlivad konstruktion ... ?

Andå funkade min förra frontmatade i 17 år; min nuvarande är inne på 14:onde året. Men så var de också en av marknadens dyraste. Slår man ut kostnaden på livslängden har det ändå inte varit så vansinnigt.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.