Vilket är bäst? Toppmatad eller frontmatad tvättmaskin? Just nu är vår toppmatade maskin stendöd och jag anar att den kommer att behöva bytas ut...

Jag föredrar frontmatad för då kan man ha ovansidan som avställningsyta. Om man har det riktigt trångt, kan man sätta torktumlaren ovanpå. Fast då blir avställningsytan kanske för högt upp. :-/ ;) Om man är kort i rocken. ;D

Immobil skrev:
Jag föredrar frontmatad för då kan man ha ovansidan som avställningsyta. Om man har det riktigt trångt, kan man sätta torktumlaren ovanpå. Fast då blir avställningsytan kanske för högt upp. :-/ ;) Om man är kort i rocken. ;D
;D ;D Är du här också ;D ;D

Jag har funderat på detta med avställningsyta. Behöver inte fundera på höjden, har ingen tumlare.
Men jag funderar istället lite på ryggen. Man måste ju böja sig ner när man fyller och tömmer en frontmatad maskin... Eller överdriver jag i de tankarna? ???

VeronikaP skrev:
Vilket är bäst? Toppmatad eller frontmatad tvättmaskin?

vad gäller livslängd är det utan tvekan toppmatad........finns dessvärre inte så stort utbud

Toppmatad är dessutom snällare mot ryggen...

El_-micke skrev:
vad gäller livslängd är det utan tvekan toppmatad........finns dessvärre inte så stort utbud
Jag avskydde vår toppmatade när vi flyttade in i huset för 3½ år sedan. Men nu gillar jag den. Just nu är märket Blombergs, som jag aldrig har hört talas om förut. Den är inte så gammal, och startade nu för 10 minuter sedan. ??? Hoppas att den håller ett bra tag till!

AndersG skrev:
Det känns som om den borde vara det. Som jag svarade El_-micke, så avskydde jag den toppmatade först. Men nu har jag vant mig och har svårt att tänka om till en frontmatad igen. Jag tror att arbetsställningen är en av anledningarna. :)

VeronikaP skrev:
;D ;D Är du här också  ;D ;D
8) Ja, förlåt att jag tränger mig på. ;) Men en frontmatad behöver ju inte nödvändigtvis stå på golvet. Här är en s.k. sexig variant: http://www.gorsahar.com/Crosslink.jsp?d=274&a=2948 ;)

Troligen sparar den ryggen också. :D

Immobil skrev:
8) Ja, förlåt att jag tränger mig på. ;) Men en frontmatad behöver ju inte nödvändigtvis stå på golvet. Här är en s.k. sexig variant: [länk]   ;)

Troligen sparar den ryggen också. :D
Du tränger dig väl inte på ;), är vi inte här för att kommentera inlägg kanske ::)?
Tittade på länken, kommer aldrig att få plats i vär tvättstuga...

Linska skrev:
Köp en kombinerad tvättmaskin/torktumlare!
Det kanske inte är en så dum idé, ska spara på den tanken! Men tvättmaskinen fick ett ryck och startade igen, så det blir ingen ny maskin innan den gamla är stendöd! :(

ta en extra funderare innan du skaffar en kombi maskin .....kanske är bra att ha .......när den är ny.....dyr som knark att reparera........pajar den står du utan både tvätt o tork

AndersG skrev:
Nej, det är nog snarare så att en frontmatat maskin är snällare mot ryggen! När de tvättade kläderna ska tas ur maskinen är de våta och tunga, det är då lättare att "hälla" ut dom från en frontlucka ner i en korg än att behöva lyfta upp dom ur en topplucka.

Du måste fortfarande böja dig för att hälla, jag sträcker bara ned handen och plockar upp tvätten, litet i taget.

El_-micke skrev:
ta en extra funderare innan du skaffar en kombi maskin .....kanske är bra att ha .......när den är ny.....dyr som knark att reparera........pajar den står du utan både tvätt o tork
Tänkte väl att det borde finnas en hake  ;) ...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.