1 143 läst ·
17 svar
1k läst
17 svar
Tvättmaskinsfråga
Sida 1 av 2
Jag föredrar frontmatad för då kan man ha ovansidan som avställningsyta. Om man har det riktigt trångt, kan man sätta torktumlaren ovanpå. Fast då blir avställningsytan kanske för högt upp. :-/
Om man är kort i rocken. ;D
;D ;D Är du här också ;D ;DImmobil skrev:
Jag har funderat på detta med avställningsyta. Behöver inte fundera på höjden, har ingen tumlare.
Men jag funderar istället lite på ryggen. Man måste ju böja sig ner när man fyller och tömmer en frontmatad maskin... Eller överdriver jag i de tankarna? ???
Jag avskydde vår toppmatade när vi flyttade in i huset för 3½ år sedan. Men nu gillar jag den. Just nu är märket Blombergs, som jag aldrig har hört talas om förut. Den är inte så gammal, och startade nu för 10 minuter sedan. ??? Hoppas att den håller ett bra tag till!El_-micke skrev:
8) Ja, förlåt att jag tränger mig på.VeronikaP skrev:
Troligen sparar den ryggen också.
Köp en kombinerad tvättmaskin/torktumlare!VeronikaP skrev:
http://www.kelkoo.se/ctl/do/search?siteSearchQuery=tv%E4tt%2Ftork&catId=144601
Om du sedan följer Immobils råd, sparar du ryggen OCH får en avställningsyta.
//Malin
Du tränger dig väl inte påImmobil skrev:
Tittade på länken, kommer aldrig att få plats i vär tvättstuga...
Nej, det är nog snarare så att en frontmatat maskin är snällare mot ryggen! När de tvättade kläderna ska tas ur maskinen är de våta och tunga, det är då lättare att "hälla" ut dom från en frontlucka ner i en korg än att behöva lyfta upp dom ur en topplucka.AndersG skrev: