Hej!
Vi har ett problem som gör att en stor mängd av våra kläder får små hål i knappnålsstorlek! Det sker lite då och då och det kan var något till några hål per plagg. Jag har känt igenom trumman på insidan utan kunna hitta några vassa delar och jag ser heller ingen defekt. Det är inte orsakat av bygel-BH heller...??? Maskinen är en 5 år gammal Cylinda FT 284 och problemet har i princip varit sedan ny.
Är det någon som har samma problem och/eller lösningen?
MVH/Magnus
 
magdan skrev:
Hej!
Vi har ett problem som gör att en stor mängd av våra kläder får små hål i knappnålsstorlek! Det sker lite då och då och det kan var något till några hål per plagg. Jag har känt igenom trumman på insidan utan kunna hitta några vassa delar och jag ser heller ingen defekt. Det är inte orsakat av bygel-BH heller...??? Maskinen är en 5 år gammal Cylinda FT 284 och problemet har i princip varit sedan ny.
Är det någon som har samma problem och/eller lösningen?
MVH/Magnus
Hade liknande problem med vår 5 år gamla Bosch som vi precis flyttat från. Gjorde en högst ovetenskaplig undersökning bland mina FaceBook-vänner och upptäckte att många råkat ut för detta. Fanns lite olika teorier om varför, vanligaste berörde någon typ av ojämnhet i trumman (bekräftat av tillverkaren).
I alla fall var enda lösning ett byte av maskin
 
Jag har också haft det problemet. Efter det såg jag till att dra igen alla dragkedjor ordentligt och upplevde att problemet minskade eller försvann. Nu är dock maskinen utbytt.
 
Hade också det problemet, visade sig att vid centrifugering (endast ett visst program) slog insidan av trumman mot glaset i dörren vilket gjorde att gnistor uppstod.
Gissar att det kan va något liknande för er? Är glaset repat på insidan?

Namnlös.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Ja jag har det. Men i mitt fall uppkommer hålen nog inte bara pga av maskinen. Inte alla kläder drabbade och hålen uppkommer på samma del av tröjorna.
 
Kläder kan ibland få små malhåls liknande hål när de börjar bli slitna ibland pga tyget är tunt.
 
granis70 skrev:
Ja jag har det. Men i mitt fall uppkommer hålen nog inte bara pga av maskinen. Inte alla kläder drabbade och hålen uppkommer på samma del av tröjorna.
Så va det för oss också, inte alla kläder och ungefär på samma ställe, runt muddarna längst ut på ärmarna.
 
Vänd kläder med dragkedjor ut och in. I vår mackin hade dragkedja fastnat? och skadat trumman så det var vasst och blev hål.
 
Det är inte bara bygel-bh som orsakar detta. Krokarna för att knäppa den brukar vara en stor orsak! Ser ofta ut som ett varmpyrbett i käderna, två hål på lagom avstånd...
 
  • Gilla
pelpet
  • Laddar…
Vampyrbett! Måste kollas. Och alltid alla BH:ar i tvättpåsar.
 
Redigerat:
Tack alla för input, skall kolla upp tipsen! Fortsätt gärna om det finns fler alternativ!
 
OXYD
Dra igen dragkjedjor och ha bh i tvättpåse.

Jag fick hål i mina tshirtar ett tag och insåg att det var mitt bälte som orsakade det. När man tvättade så uppkom små hål.

254x254.jpg
 
  • Gilla
granis70
  • Laddar…
Tvättade du ditt bälte inkl spännet i tvättmaskinen?
 
OXYD
nej tröjorna tog stryk när man stängde och öppnade bältet. Vilket ledde till hål vid tvättning i nedre delen av tröjor.
 
  • Gilla
granis70 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.