Hej!
Vi har ett problem som gör att en stor mängd av våra kläder får små hål i knappnålsstorlek! Det sker lite då och då och det kan var något till några hål per plagg. Jag har känt igenom trumman på insidan utan kunna hitta några vassa delar och jag ser heller ingen defekt. Det är inte orsakat av bygel-BH heller...??? Maskinen är en 5 år gammal Cylinda FT 284 och problemet har i princip varit sedan ny.
Är det någon som har samma problem och/eller lösningen?
MVH/Magnus
Vi har ett problem som gör att en stor mängd av våra kläder får små hål i knappnålsstorlek! Det sker lite då och då och det kan var något till några hål per plagg. Jag har känt igenom trumman på insidan utan kunna hitta några vassa delar och jag ser heller ingen defekt. Det är inte orsakat av bygel-BH heller...??? Maskinen är en 5 år gammal Cylinda FT 284 och problemet har i princip varit sedan ny.
MVH/Magnus
Hade liknande problem med vår 5 år gamla Bosch som vi precis flyttat från. Gjorde en högst ovetenskaplig undersökning bland mina FaceBook-vänner och upptäckte att många råkat ut för detta. Fanns lite olika teorier om varför, vanligaste berörde någon typ av ojämnhet i trumman (bekräftat av tillverkaren).magdan skrev:Hej!
MVH/Magnus
I alla fall var enda lösning ett byte av maskin
Hade också det problemet, visade sig att vid centrifugering (endast ett visst program) slog insidan av trumman mot glaset i dörren vilket gjorde att gnistor uppstod.
Gissar att det kan va något liknande för er? Är glaset repat på insidan?
Gissar att det kan va något liknande för er? Är glaset repat på insidan?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Byggveteran
· Åland
· 2 076 inlägg
Vänd kläder med dragkedjor ut och in. I vår mackin hade dragkedja fastnat? och skadat trumman så det var vasst och blev hål.
Är du helt säker på att det orsakas av tvättmaskinen och inte pälsängrar eller vad nu de där små gröna insekterna med långa genomskinliga vingar heter? De (eller om det är deras larver?) kan tydligen äta hål i kläder av naturmaterial i alla fall.
http://vlt.se/bostad/1.1019395-har-ar-larverna-som-ater-upp-dina-klader
http://vlt.se/bostad/1.1019395-har-ar-larverna-som-ater-upp-dina-klader
Redigerat: