118 044 läst ·
411 svar
118k läst
411 svar
Tvättmaskin, vilka märken är bäst?
Har haft mina Miele nu i 20 år, verkar helt outslitliga.
De var dyra då jag köpte dom men det ingick en 10-årsförsökring och nu har de hållit dubbelt så länge... har inte tillverkningskvaliten blivit sämre under åren så skulle jag lätt välja Miele igen om de trots allt skulle gå sönder.
De var dyra då jag köpte dom men det ingick en 10-årsförsökring och nu har de hållit dubbelt så länge... har inte tillverkningskvaliten blivit sämre under åren så skulle jag lätt välja Miele igen om de trots allt skulle gå sönder.
på den tiden kunde även miele göra bra maskiner.
de har dock aldrig haft 10-års försäkring
däremot 10-års trygghetsbevis vilket innebär att då får 1.000.- rabatt om du tar ut en miele tekniker inom 10-år. men vad denne kostar förtäljer inte historien....
när miele går sönder efter det enda årets garanti de erbjuder så är det dyrt-- mycket dyrt. allt är 7ggr så dyrt som till en annan maskin
de har dock aldrig haft 10-års försäkring
däremot 10-års trygghetsbevis vilket innebär att då får 1.000.- rabatt om du tar ut en miele tekniker inom 10-år. men vad denne kostar förtäljer inte historien....
när miele går sönder efter det enda årets garanti de erbjuder så är det dyrt-- mycket dyrt. allt är 7ggr så dyrt som till en annan maskin
Nej jag vet hur ce märkningen ser ut... Det stod China export på baksidan på en klisterlapp... Det var en Siemens.MultiMan skrev:
Gammal tråd men har en LG från 2011, inte ett fel, 4 barn = tvätt alla dagar ibland 2ggr/dagS Stefan1972 skrev:Vi hade en LG som jag köpte 2001 nånting. Deras första med direktdrift. Den gick felfritt till 2014 nånting då lagren gick. Bytte dom själv med grejer från ebay, tyvärr inte märkeslager och sen 2017 gick lagren igen och då vart det Samsung. Hade gärna lagat LG`n igen men tyvärr var silkorgen utsliten så de gick in så mycket stora grejer i pumpen hela tiden så jag tänkte att nä det får räcka. (gick inte att köpa ny heller)
Återstår väl att se om Samsung kan matcha detta...............tror nästan inte det även om jag är nöjd så här långt.
Hej! Testar att skaka liv i tråden och hoppas någon kan guida i vårt val av TT+TM. Har offert på tvätt+tork på antingen Bosch serie 8 för 22 000 eller alternativt Electrolux EWF9000W3 (5års garanti) för ca 17 000. Verkar som att båda modellerna får bra omdömen men vad ska man gå på?
@electroluxaren, pingar dig som jag sett ge många bra kommentarer i olika trådar.
@electroluxaren, pingar dig som jag sett ge många bra kommentarer i olika trådar.
Bosch Siemens går bort. Mat problem. Tittat på Cylinda. Har själv 20 år gammal som funkar. Barnfamilj!
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 914 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 914 inlägg
Fast att en 20 år gammal Cylinda fungerar säger ju inget om en kvalitet på en ny Cylinda.M Martysmart skrev:
Mat problem? Betyder det materialproblem eller att maskinen äter strumpor?
Bosch 8-serie och motsvarande från Siemens brukar anses vara bra.
Har en 6-7 år gammal 8-serie tvättmaskin som rullar på. Men hur länge en maskin fungerar är inte bara ålder utan hur de används, vi har utflugna barn och kör x gånger i veckan, en barnfamilj med x barn kanske kör 2-3 fler gånger veckan, etc. Utgår vi enbart från driftslitage kanske 7-8 år kan "vara" normalt likväl som 15-20 år.
Tyvärr är det bara ålder som verkar vara referens för hållbarhet när kvalité diskuteras i forumtrådar.
Tyvärr är det bara ålder som verkar vara referens för hållbarhet när kvalité diskuteras i forumtrådar.
Ta serie 8'an mycket stabilare maskin
IlareF _Fred skrev:Hej! Testar att skaka liv i tråden och hoppas någon kan guida i vårt val av TT+TM. Har offert på tvätt+tork på antingen Bosch serie 8 för 22 000 eller alternativt Electrolux EWF9000W3 (5års garanti) för ca 17 000. Verkar som att båda modellerna får bra omdömen men vad ska man gå på?