Hej forumet,
Jag är total nybörjare på det mesta som har med fix&trix att göra. Har en fråga som jag hoppas ni kan hjälpa mig med. Jag har tänkt att installera en tvättmaskin i min bostadsrätt där det ser ut som att allt ska vara draget redan. Jag är dock förvirrad över hur utloppet ska fungera. Behöver jag köpa till något?
Jag förstår var vattnet och elen kommer ifrån (bild 2), men är alltså osäker på var vattnet ska rinna ut. Är det bara att stoppa in slangen i det lilla hålet (bild 1)?
Förstår att det här kanske är extremt basic, men all hjälp uppskattas
Tack på förhand!
/AP
Jag är total nybörjare på det mesta som har med fix&trix att göra. Har en fråga som jag hoppas ni kan hjälpa mig med. Jag har tänkt att installera en tvättmaskin i min bostadsrätt där det ser ut som att allt ska vara draget redan. Jag är dock förvirrad över hur utloppet ska fungera. Behöver jag köpa till något?
Jag förstår var vattnet och elen kommer ifrån (bild 2), men är alltså osäker på var vattnet ska rinna ut. Är det bara att stoppa in slangen i det lilla hålet (bild 1)?
Förstår att det här kanske är extremt basic, men all hjälp uppskattas
Tack på förhand!
/AP
Bästa svaret
Det lilla hålet till vänster i bild är ett skvallerrör från fördelningsskåpet ovanför. Därur rinner det vatten om något börja läcka i skåpet.
Det som förmodligen är tänkt som tvättmaskinsavlopp är det som döljs under locket nedanför vattenanslutningen.
Pilla bort locket och ta en bild så kan du få
bättre svar. Förmodligen behöver du något sådant här:
https://www.rinkabyror.se/artikel/falu-tvmavlopp-spilltratt-med-vattenlas-komplett-med-rorsats-40mm/
Men det finns några olika dimensioner och tillbehör beroende på montering.
Det som förmodligen är tänkt som tvättmaskinsavlopp är det som döljs under locket nedanför vattenanslutningen.
Pilla bort locket och ta en bild så kan du få
bättre svar. Förmodligen behöver du något sådant här:
https://www.rinkabyror.se/artikel/falu-tvmavlopp-spilltratt-med-vattenlas-komplett-med-rorsats-40mm/
Men det finns några olika dimensioner och tillbehör beroende på montering.
Klicka här för att svara