Biltemas 87225 är kalasbra att använda om du har 15-gänga på blandaren och 20-gänga på anslutningen till diskmaskinen.
Den har planpackning med ansats invändigt och således behöver du ej täta med lin eller annat tätmedel.
http://www.biltema.se/sv/Bygg/VVS/R...ngskopplingar/Overgangskopplingar-2000033275/
Den har planpackning med ansats invändigt och således behöver du ej täta med lin eller annat tätmedel.
http://www.biltema.se/sv/Bygg/VVS/R...ngskopplingar/Overgangskopplingar-2000033275/
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tjurrusade in på biltema 1min innan stängning men fick tag på kopplingen samtidigt som de släckte belysningen... jobb imorgon men på tisdag får det bli nya tag (möjligen med brott mot hempulare regeln att inte köra VVS projekt utanför ordi öppettider )
Jag tänkte inte att du skulle byta slangen från blandaren utan bara skarva den, men det är förstås prydligare att byta hela slangen. Eller byta slangen från diskmaskinen om det inte är en specialslang (t.ex. med magnetventil).
Det är inte svårare än att montera dit diskmaskinsslangen från början.
Jag uppfattade inte att det fanns något kopparrör att förlänga utan att det rörde sig om diskmaskinens slang till blandaren.
Det är inte svårare än att montera dit diskmaskinsslangen från början.
Jag uppfattade inte att det fanns något kopparrör att förlänga utan att det rörde sig om diskmaskinens slang till blandaren.
Tack för hjälpen alla, det visade sig att när jag bockat rören så räckte det gott och väl. Så nu har vi vatten i tvättstugan, igen... fick dra om allt i och med om/utbyggnad av gästrummet intill
Knepigt med Ikea blandaren, r10 anslutningar på vattnet. Men måste säga att VVS personalen på hornbach har riktigt bra koll och väldigt hjälpsamma!
Knepigt med Ikea blandaren, r10 anslutningar på vattnet. Men måste säga att VVS personalen på hornbach har riktigt bra koll och väldigt hjälpsamma!
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Husqvarna tvättmaskin hoppar plötsligt till oförklarligt
Vitvaror -
"lock/bricka" till köksblandare
Kök -
Byta fast anslutning till vägguttag för ny tvättmaskin – får man göra
Tvättstuga -
Hur koppla diskmaskin till vägghängd köksblandare?
Kök -
Koppla in tvättmaskin och diskmaskin till köksblandare
Vitvaror