Planerar lite "tvättstuga" i vår framtida lägenhet. Min plan är att på sikt göra om badrummet och göra plats för badkar. Men, innan dess skulle jag vilja få ordning på "tvätt-stugan". De tre garderoberna rivs och ersätt med tvättmaskin och torktumlare och eventuellt skåp. Tanken är att bygga upp ett golv (med tätskikt) under maskinerna och installera en golvbrunn som kopplas till kökets avlopp. Vi har ännu inte fått tillträde till lägenheten men gör lite research redan nu och enligt en röris jag känner så skulle min lösning vara kompatibel med säker vatten men måste kolla ordentligt med folksam om min garderob kan räknas som våtrum med golvbrunn.

Men skulle vilja se lite referenser på liknande lösningar och har ni tips på hur jag stolar upp ett golv som är tillräckligt stabilt så tar jag gärna emot dessa :)

https://xn--cyklanderrmokaren-7zb.se/wp-content/uploads/Tvättmaskin-i-garderob.jpeg

målbild eller nåt, men då med en sockel med lucka för åtkomst till golvbrunn som ligger ovanför bef. golv.

• Ritning av en lägenhetsplan med markerad plats för tvättstuga i ett garderobsutrymme, bredvid badrum och kök.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Du behöver också kontakta styrelsen/förvaltaren för att få lov att göra den typen av ingrepp när det gäller vatten och avlopp.

Hej,
Hur blev det med detta? Har precis samma tanke och letar exempel.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.