Medlem
· Västra Götaland
· 4 inlägg
Köp otvättad, padda, spola, låt torka och fortsätt med cellplast osv.
Trädgårdsslang duger, om du inte har en PEM påkopplad och tillgänglig. Dessutom packar vattnet ännu mera genom att mindre stenar lägger sig tillrätta, så att säga.
Trädgårdsslang duger, om du inte har en PEM påkopplad och tillgänglig. Dessutom packar vattnet ännu mera genom att mindre stenar lägger sig tillrätta, så att säga.
OK förlåt att jag skrev lite grövre ca(50-70) men i min klassning är 32-64 "lite grövre" Men om du nu jobbar med järnväg borde du vet att det inte är som du skriver tidigare i denna länk.EdgeCrusher skrev:
"Tvättat makadam är en skröna... Vet ni vad dom gör när den är tvättad ? Dom kör igenom ett valv med lastbilen så att makadammen bli blöt och "dammet" hamnar i botten"
-Min erfarenhet av de jag jobbat mot SJ är att de är noga med lev. av grus...
(men snälla. Bara för du blvit lurad av någon lastbils åkare behöver du inte dra alla företag över en kant) Det finns gott om seriösa och duktiga entrepenad firmor! Tråkigt bara att du råkat stöta på dem som ger hela baranchen dåligt rykte.
*FSN*
m3 mäter man på olika vis. Vanligtvis med storleken på skopan på maskinen som lastar tex. har en Ljungby 1221 en 2,1 m3 standardskopa och en Åkerman H7 en 700l standard skopa. Men visst det är ju stor skillnad på om man är tjenis med den som lastar eller inte... Där av har många firmor gått över till vikt pris istället. Det blir mer rättvist helt enkelt.
Tillbaka till huvudfrågan!
Ska du ösa för hand ta en mindre storlek 8-16 eller liknande och priset skiljer sig framförallt beroende på hur lång transporten är.
Lycka till!
Klicka här för att svara