Hej

Vårt tak hade verkligen behövt en tvätt till våren, huset är en och en halv plans hus och tak är av betongpannor.
Är det lätt att tvätta taket själv eller är det bäst att få in offert från någon firma som gör det?

Boss89 Boss89 skrev:
Hej

Vårt tak hade verkligen behövt en tvätt till våren, huset är en och en halv plans hus och tak är av betongpannor.
Är det lätt att tvätta taket själv eller är det bäst att få in offert från någon firma som gör det?
Själva jobbet är enkelt, det handlar om säkerhet. Kan du hantera den så kör.

Tvätta tak kan betyda lite olika saker. Man brukar väl rekommendera att inte högtryckstvätta. Utan bäst är bortskrapning av stora mosskolonier och sedan spruta på ett algbortagningsmedel, ex ”grönfri”. Finns många liknande medel.

Hyr en skylift för en dag, om det är rimligt lätt att köra den så du når båda sidor.

Jag hyrde skylift för att måla huset, och passade på att spruta taket samtidigt.

• Gilla
tergo
  • Laddar…
F
Vänta inte för länge in på våren, för det blir väldigt smutsigt runt omkring. Om du gör det innan bladen på buskar/träd och rabatter slår ut så fastnar inte heller någon smuts på dem eller skadas när du försöker rensa mossrester.

jag anlitade tvättfirma, har lovat mig själv att inte ge mig upp på taket för jag har varken grejer eller kunskap att göra det säkert.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.