Medlem
· Västra Götaland
· 780 inlägg
Som man ser på bilden så är vår altan lite "tråkig". Mycket mossa/alger, hur gör man för att a bort detta på bästa sätt? Mekanisk borttagning medelst högtrycksskrubb och såpa, eller finns det något trevligt medel man kan hälla på?
Tanken är att olja in däcket efter rengöring.
Tanken är att olja in däcket efter rengöring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett munstycke för terasstvätt till högtryckstvätten i kombination med terasstvättmedel så löser du det enkelt, går säkert bort även utan tvättmedel. Du kan också köra såpa och borste på skaft för att göra rent.
Ett, enligt mig, bättre alternativ än olja är att såpa in altanen efter rengöring. Då blir altanen ljusgrå/silvrig med tiden och känns mjuk att gå på. Olja medför ofta att altanen blir mörkare och mörkare för varje oljning.
Ett, enligt mig, bättre alternativ än olja är att såpa in altanen efter rengöring. Då blir altanen ljusgrå/silvrig med tiden och känns mjuk att gå på. Olja medför ofta att altanen blir mörkare och mörkare för varje oljning.
Klicka här för att svara