M Mad_Man #1 Medlem · Västra Götaland · 299 inlägg 10 maj 2018 15:34 Mad_Man Medlem Västra Götaland 299 inlägg 10 maj 2018 15:34 #1 Hej, Jag har ett förråd som blivit angripen av mögel, så nu har jag skarpat bort färgen och lagt på Boracol. Jag tänkte vänta typ ett dygn innan jag målar igen, men så började jag fundera på om man skall tvätta ytan innan man målar?
Hej, Jag har ett förråd som blivit angripen av mögel, så nu har jag skarpat bort färgen och lagt på Boracol. Jag tänkte vänta typ ett dygn innan jag målar igen, men så började jag fundera på om man skall tvätta ytan innan man målar?
K Klasklättermus #2 Medlem · 347 inlägg 10 maj 2018 16:17 Klasklättermus Medlem 347 inlägg 10 maj 2018 16:17 #2 M Mad_Man skrev: Hej, Jag har ett förråd som blivit angripen av mögel, så nu har jag skarpat bort färgen och lagt på Boracol. Jag tänkte vänta typ ett dygn innan jag målar igen, men så började jag fundera på om man skall tvätta ytan innan man målar? man väntar 24-36 timmar innan övermålning. helst ska ytan vara torr >18% fuktkvot. behöver inte tvätta av. borsta av innan målning.
M Mad_Man skrev: Hej, Jag har ett förråd som blivit angripen av mögel, så nu har jag skarpat bort färgen och lagt på Boracol. Jag tänkte vänta typ ett dygn innan jag målar igen, men så började jag fundera på om man skall tvätta ytan innan man målar? man väntar 24-36 timmar innan övermålning. helst ska ytan vara torr >18% fuktkvot. behöver inte tvätta av. borsta av innan målning.