8 980 läst ·
6 svar
9k läst
6 svar
Tvätta bort mögel??
Hej är det någon vänlig själ som vet vad man ska köpa för något för att tvätta bort vitt mögel
som jag har på syllstockar och stenarna i grunden det är en torpargrund från 1907
jag har bytit upp golvet men vet inte vad jag ska tvätta med det är ju ganska mycket på sina ställen
tackamm för alla svar
Opelhenke......
som jag har på syllstockar och stenarna i grunden det är en torpargrund från 1907
jag har bytit upp golvet men vet inte vad jag ska tvätta med det är ju ganska mycket på sina ställen
tackamm för alla svar
Opelhenke......
Produkter som diskuteras: "mögel tvätt"
Mögel-Fri Inne Jape
Tvätta bort mögel inomhus
86 kr inkl moms
Läs mer
Kolla på www.jape.se
Allvetare
· Härifrån
· 789 inlägg
Vitt mögel vet jag ej, men svartprickigt funkar Klorin suveränt till.
Hej Opelhenke,
Det finns bara en enda produkt som idag tar bort mögel permanent. Dessvärre är det inte något man lägger på själv eftersom det ska värmas till 70-140 grader Celsius vid applicerandet.
Många tror att det är för att det ska döda möglet men så är inte fallet.
Den höga temperaturen krävs för att kappilärkrafterna ska dra in substansen i materialet och därigenom bli permanent.
Produkten heter VitalProtect och marknadsförs av Novoma i Hägersten. Kolla www.novoma.com
Det finns bara en enda produkt som idag tar bort mögel permanent. Dessvärre är det inte något man lägger på själv eftersom det ska värmas till 70-140 grader Celsius vid applicerandet.
Många tror att det är för att det ska döda möglet men så är inte fallet.
Den höga temperaturen krävs för att kappilärkrafterna ska dra in substansen i materialet och därigenom bli permanent.
Produkten heter VitalProtect och marknadsförs av Novoma i Hägersten. Kolla www.novoma.com
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden