30 902 läst ·
33 svar
31k läst
33 svar
Tvätt luktar surt TROTS ny tvättmaskin
Gissar också på detta. Kläderna ympas med bakterier i tvättmaskinen och sen torkar de för långsamt.Dheri skrev:
Håller med om att kläder kan luktsaneras med ättiksbad. Fast jag kör badet över natt. Och sen tvätt och snabb torkning.
Den luktar illa direkt, och vi hänger tvätten ute.Dheri skrev:
Det var en bra fråga, det finns kanske inget? På andra sidan väggen finns det nog inte, där står köksskåp.J jonaserik skrev:
Röret är vatten som går till maskinen.
Om tvätt har surnat så hjälper det inte att fortsätta tvätta i 40 grader eftersom bakterierna inte dör. Tvätta i minst 60 grader eller lägg i ättika, som någon annan föreslog. Om det är tvätt som tvättats i 60 grader eller mer som luktar surt så vågar jag inte gissa vad det beror på.
Inget vattenlås syns. och då kan luft komma uppifrån utslagsvasken som avstyr en kapilärkraft i röret ner. Så där är det nog inget fel, även om röret uppifrån slutar under ytan i brunnen. När TM startar ska pumpen gå i gång och tömma så mycket som möjligt av det gamla vattnet som finns kvar i den och fylla på nytt. Nu var det en ny TM som uppför sig som den gamla i saken med lukt,
Har samma problem som du, kom helt plötsligt, går inte att få ordning på. Detta är tvättmaskinen i lägenheten. Går jag ner i tvättstugan är det inga problem. Har gett upp och tvättar inte i lägenheten längre.