1 344 läst ·
6 svar
1k läst
6 svar
Tvångsförsäljning
Hej behöver hjälp angående tvångsförsäljning av min lägenhet. Har nästan bevis på att det inte är okej. Kan ni hjälpa mig. Jätte bråttom. Mvh jeanette
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 886 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 886 inlägg
Hej och välkommen till forumet.
Tänk på att detta är ett öppet forum, dvs svaren kan ges av vem som helst med eller utan juridisk kompetens.
Oavsett så måste du nog beskriva lite mer än vad du har gjort för att någon (kunnig eller okunnig) ska kunna komma med någon form av hjälp.
Tänk på att detta är ett öppet forum, dvs svaren kan ges av vem som helst med eller utan juridisk kompetens.
Oavsett så måste du nog beskriva lite mer än vad du har gjort för att någon (kunnig eller okunnig) ska kunna komma med någon form av hjälp.
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 623 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 623 inlägg
Om du behöver snabb och korrekt hjälp. Bli medlem i Villaägarna (villaagarna.se) om du inte redan är det, ring på morgonen när växel öppnar, du får gratis juridisk råd om du är medlem.Fairlane skrev:
Hallo konsument kan du också ringa.
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 623 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 623 inlägg
J Jeanette Koepke skrev:
H HEM2121 skrev:
Det blev lite fel. Inlägget var menat till TS men det förstod du nog.Fairlane skrev:
Moderator
· Stockholm
· 57 820 inlägg
Som sagt lite beskrivning dels av nuläget:
Har föreningen fått rätt i domstol, eller hotar de bara med tvångsförsäljning? Finns det ett beslut som du behöver överklaga osv.
Dels vilket skäl som anges. Säger de att du inte betalat månadsavgiften, stört grannar, orsakat skada för föreningen etc.
Har föreningen fått rätt i domstol, eller hotar de bara med tvångsförsäljning? Finns det ett beslut som du behöver överklaga osv.
Dels vilket skäl som anges. Säger de att du inte betalat månadsavgiften, stört grannar, orsakat skada för föreningen etc.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 217 inlägg
Är det ekonomiska skäl så gör allt du kan för att betala hela eller delar av beloppet.
Är det andra skäl så överklaga genast till hyresnämnden för att vinna tid.
Som andra sagt kan vi inte hjälpa utan mer info, och även då kan det bli en svårartad gissningslek från många av oss.
Är det andra skäl så överklaga genast till hyresnämnden för att vinna tid.
Som andra sagt kan vi inte hjälpa utan mer info, och även då kan det bli en svårartad gissningslek från många av oss.
Klicka här för att svara