Hej behöver hjälp angående tvångsförsäljning av min lägenhet. Har nästan bevis på att det inte är okej. Kan ni hjälpa mig. Jätte bråttom. Mvh jeanette
 
Fairlane
Hej och välkommen till forumet.

Tänk på att detta är ett öppet forum, dvs svaren kan ges av vem som helst med eller utan juridisk kompetens.

Oavsett så måste du nog beskriva lite mer än vad du har gjort för att någon (kunnig eller okunnig) ska kunna komma med någon form av hjälp.
 
  • Gilla
Festlund och 6 till
  • Laddar…
H
Fairlane Fairlane skrev:
Hej och välkommen till forumet.

Tänk på att detta är ett öppet forum, dvs svaren kan ges av vem som helst med eller utan juridisk kompetens.

Oavsett så måste du nog beskriva lite mer än vad du har gjort för att någon (kunnig eller okunnig) ska kunna komma med någon form av hjälp.
Om du behöver snabb och korrekt hjälp. Bli medlem i Villaägarna (villaagarna.se) om du inte redan är det, ring på morgonen när växel öppnar, du får gratis juridisk råd om du är medlem.
Hallo konsument kan du också ringa.
 
  • Gilla
En räv bakom örat
  • Laddar…
Eller kontakta hyresgästföreningen. Det är inte heller fel om du ändrar ditt nick härinne så att du inte är så lätt spårbar - Marlene Eskilsson kan hjälpa dig med detta.
 
  • Gilla
Blazermannen och 2 till
  • Laddar…
H
J Jeanette Koepke skrev:
Hej behöver hjälp angående tvångsförsäljning av min lägenhet. Har nästan bevis på att det inte är okej. Kan ni hjälpa mig. Jätte bråttom. Mvh jeanette
H HEM2121 skrev:
Om du behöver snabb och korrekt hjälp. Bli medlem i Villaägarna (villaagarna.se) om du inte redan är det, ring på morgonen när växel öppnar, du får gratis juridisk råd om du är medlem.
Hallo konsument kan du också ringa.
Fairlane Fairlane skrev:
Hej och välkommen till forumet.

Tänk på att detta är ett öppet forum, dvs svaren kan ges av vem som helst med eller utan juridisk kompetens.

Oavsett så måste du nog beskriva lite mer än vad du har gjort för att någon (kunnig eller okunnig) ska kunna komma med någon form av hjälp.
Det blev lite fel. Inlägget var menat till TS men det förstod du nog.
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Som sagt lite beskrivning dels av nuläget:

Har föreningen fått rätt i domstol, eller hotar de bara med tvångsförsäljning? Finns det ett beslut som du behöver överklaga osv.

Dels vilket skäl som anges. Säger de att du inte betalat månadsavgiften, stört grannar, orsakat skada för föreningen etc.
 
  • Gilla
HEM2121 och 2 till
  • Laddar…
Är det ekonomiska skäl så gör allt du kan för att betala hela eller delar av beloppet.

Är det andra skäl så överklaga genast till hyresnämnden för att vinna tid.

Som andra sagt kan vi inte hjälpa utan mer info, och även då kan det bli en svårartad gissningslek från många av oss.
 
  • Gilla
Blazermannen
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.