P
Vi har köpt fyra tvålade CH24 stolar och har snabbt insett att de tål absolut ingenting i smutsväg. Stolarna finns även som oljade och vi funderar därför på att olja in stolarna istället för att fortsätta tvåla för att göra de mera tåliga mot smuts.

Tror ni att det skulle funka och skulle stolarna då bli mera tåliga mot smuts?

Skogshammaren skrev:
Vi har köpt fyra tvålade CH24 stolar och har snabbt insett att de tål absolut ingenting i smutsväg. Stolarna finns även som oljade och vi funderar därför på att olja in stolarna istället för att fortsätta tvåla för att göra de mera tåliga mot smuts.

Tror ni att det skulle funka och skulle stolarna då bli mera tåliga mot smuts?
Vi funderar också på att olja in våra tvålade CH24 stolar. Ingen som testat?

P
jejdig jejdig skrev:
Vi funderar också på att olja in våra tvålade CH24 stolar. Ingen som testat?
Jag pratade med CH butiken i Stockholm och de sa att det ska vara ok att göra så länge man inte har hunnit tvåla in stolarna. Har man tvålat in stolarna så kommer de eventuellt bli lite flammiga med olja.

Skogshammaren skrev:
Jag pratade med CH butiken i Stockholm och de sa att det ska vara ok att göra så länge man inte har hunnit tvåla in stolarna. Har man tvålat in stolarna så kommer de eventuellt bli lite flammiga med olja.
Vi har oljat in vår med vanlig linoja. Blev bra. Dock lite flammigt men det försvinner vid nästa inoljning. Jag har fått tips att använda danish oil som finns på bla byggfabriken.

P
jejdig jejdig skrev:
Vi har oljat in vår med vanlig linoja. Blev bra. Dock lite flammigt men det försvinner vid nästa inoljning. Jag har fått tips att använda danish som finns på bla byggfabriken.
Hann ni tvåla in stolarna först?

Vi hade tvålade bok stolar. De oljade jag in

• Gilla
1
  • Laddar…
P
jejdig jejdig skrev:
Vi hade tvålade bok stolar. De oljade jag in
Tänkte mer på om du hade tvålat in de fler gånger än fabriksintvålkingen

Nej det har vi inte gjort.

• Gilla
1
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.