Skulle vilja byta en befintlig lysrörsarmatur mot två stycken, en på vardera sidan om uttaget i taket. Den befintliga lampan är inkopplad med vanlig jordad lampkontakt. Finns det någon kontakt som skulle rymma två kablar? Eller skall jag bara köra fast installation och strunta i att det sitter ett uttag där idag?
Att koppla från ena armaturen till den andra skulle nog se lite skumt ut, även om det skulle fungera.
Att koppla från ena armaturen till den andra skulle nog se lite skumt ut, även om det skulle fungera.
Renoverare
· Gävleborg
· 8 220 inlägg
Jag skulle nog, beroende på hur just det där fallet och armaturerna ser ut, tagit bort uttaget, satt ett doslock med flera utgångar och klamrat en kabel åt varsitt håll till varsin armatur.
//Patrik
//Patrik
Tack!
Det är en tvättstuga, och uttaget (det sitter alltså redan ett enkel-uttag där idag) kommer i stort att döljas av en torkställning. Detta alternativ är ju dessutom lagligt att pula dit själv.
Vad tror ni om RKK 3G0,75 som kabel, givet att jag kör med stickproppar? Armaturerna är avsedda för 2x36W lysrör, dvs ca 1/3A.
Det är en tvättstuga, och uttaget (det sitter alltså redan ett enkel-uttag där idag) kommer i stort att döljas av en torkställning. Detta alternativ är ju dessutom lagligt att pula dit själv.
Vad tror ni om RKK 3G0,75 som kabel, givet att jag kör med stickproppar? Armaturerna är avsedda för 2x36W lysrör, dvs ca 1/3A.
Japp, det gäller även dom....men som sagt, inte många som vet eller bryr sig.
Det finns en variant där man klipper upp själv. har inte E-nummret i huvudet just nu.
Renoverare
· Gävleborg
· 8 220 inlägg
multilock kanske?
14 243 30 ?