Har idag tv via fiber från canal digital, vilket funkar sådär. Företaget är bedrövligt om man vill ändra på något, via telefon, räkna med minst 45min. och oftast ändå ingen riktig hjälp. Undrar därför om det är någon som har annan levrantör att rekomendera, med bra utbud osv. Tacksam för förslag. Mvh.:)

Dessutom så suger deras box, åtminstone den Motorolan jag har.
Har inte lyckats sortera om kanaler tex.

Ja det kan jag hålla med om:thumbdown:

Vi kör Tele2, tycker det fungerar klockrent. Bra och enkla boxar med. Fördel att man kan ta CMore utan bidningstid så man kan säga upp det om det går dåligt för ens hockeylag :)

Ska komma mer HD kanaler framöver, det är enda nackdelen som jag ser det.

Jag är sjukt nöjd med Teia via fiber, enkelt att hyra film, titta på SVTs begränsade play eller köra igång spotify. Tycker även det fungerat bra med supporten de gånger jag varit i kontakt med dem.

Någon som vet någon leverantör som hanterar lokala nyheter utan att man måste byta kanal?
Borde vara den enklaste saken i världen om de bara ville, men Canal digital fixar det inte iaf.

Tror vi har lokala sändningar, åtminstone lokal reklam :-)

Hade Telia fiber i lägenheten får några år sedan, Fungerade super (vilket tar emot lite att säga då jag generellt inte gillar Telia...)

Enda jag reagerade på var att det tog lång tid att starta upp en helt avstängd box. Vilket är sällan man gör, då den allt som oftast står i standby. Så det är egentligen ett icke problem. Samt att det är på tok för dyrt att hyra filmer via deras portal. Men igen så är det ju ett generellt problem och inte Telia enbart som har.

summa summarum, inget att klaga på :)

Redigerat:
dhanjel skrev:
Tror vi har lokala sändningar, åtminstone lokal reklam :-)
Då ligger ju Tele2 extra bra till när vi byter leverantör.
Är rätt less på Tokholmsnyheter!

Har Telias IPTV via fiber, har Smålandsnytt (SVT) och Sydnytt (SVT) (eller om det var Östnytt), TV4 Kalmar, Kanal 5 Kalmar.

Med Telia behöver man inte byta kanal för att få rätt lokala nyheter. Jag har Telia och hos mig blir det automatiskt rätt.
Däremot om man går i och tittar i efterhand i programbiblioteket eller vad de nu kallar det får man välja vilken region man vill kolla nyheter från. Men det är ju bara ett plus om man är intresserad av andra regioners nyheter eller bor precis på skarven mellan två.

Tack alla, för tipsen. Ska genast se över utbudet och förmodligen säga upp canal digital.

• Gilla
vilpi
  • Laddar…
Har kollat Tele 2 verkar helt klart intressant, Telia gick tyvär inte att få på detta nätet. Tack för tipset med att ha cmore utan bindning, ska kolla detta. mvh

Hej!

Vilken någorlunda känd leverantör har "bäst" box för IP-TV? Den ska givetvis vara inspelningsbar och ha stöd för de vanligaste funktionerna.

Vi kör idag windows 7 media center + boxer så vi vill inte byta ner oss vare sig i form eller funktion. Kollade nån video på telias hemsida som visade gränssnittet i deras box och det såg minst sagt ålderdomligt ut... lika fult som AppleTV.

Önskar att W7MC har stöd för IP-TV men det lär aldrig hända.

/S

Vill bara tala om att jag har nu Tele 2 vilket funkar helt kanon, enkel box, enkel fjärr men best av allt, snabb support på tele, och att regionala nyheter kommer från mitt län utan att byta kanal:thumbup:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.