2 932 läst ·
21 svar
3k läst
21 svar
TV uttag med retur istället för radio?
Sida 1 av 2
Stämmer inte riktigtImmobil skrev:
ORDLED: re-tur-en
förflyttning tillbaka till utgångspunkten: returknapp; han fick brevet i ~; tryck på knappen så kommer pengarna i ~
BET.NYANSER: a) spec. betr. vara som skickas tillbaka till producent e.d.: returflaska; returförsändelse; returglas; returpapper; skicka de defekta varorna i ~ b) spec. äv. återresa: returbiljett; tur och ~ c) överfört, spec. för att uttrycka att en handling utgör svar på en annan handling e.d.: han fick en kyss i ~ för blommorna; han fick en vänlig nick i ~ på sin hälsning d) spec. äv. tillbakagång konkret el. abstrakt: det dåliga vädret är på ~; han har tillhört eliten i många år men nu är han på ~ e) spec. äv. i bollspelssammanhang: skottet var så hårt att målvakten måste boxa ut bollen, och ~en slog
en retur.
Allt enligt NE ;D
Retur är till för att skicka vidare signalerna i huset. Man delar upp tvsignalen innan den går in i tv:n för att skicka vidare den ut i andra delar av huset... Väldigt praktiskt om man har tex endast en digitaltv mottagare...
Ingen som sett detta?
Ingen som sett detta?
Men varför måste det vara ett returuttag i väggen? Är det inte bara att koppla antensignalen från boxen till antennuttaget? Eller en T-koppling vid boxen.
Det sparar du inget på, då måste du fortfarende ha en utgång från vardagsrummet til dom andra rum.
Grejen är att det sittar så mycket filtrar och annat i dosorna, att man inte bara kan köra mod planerad färdriktning
Syftet med blanding osv är att hela huset ska få njuta av history channel när jag håller i fjärrkontrollet ;D
Grejen är att det sittar så mycket filtrar och annat i dosorna, att man inte bara kan köra mod planerad färdriktning
Syftet med blanding osv är att hela huset ska få njuta av history channel när jag håller i fjärrkontrollet ;D
Ska väll tillägga att modifierat dom befintliga tvdosorna men blandat resultat...
Om man lödde av motståndet till stiftet på radioutgången så fick man endast själva pinnen, så borrade jag upp ett hål i chassit för att kunna löda på kabeln...
Problemet är att få en bra jordning, för normalt har man en klämma som klämmer fast i chassit, nu har jag lött fast min och det fäster otroligt dåligt i chassit.
Om man lödde av motståndet till stiftet på radioutgången så fick man endast själva pinnen, så borrade jag upp ett hål i chassit för att kunna löda på kabeln...
Problemet är att få en bra jordning, för normalt har man en klämma som klämmer fast i chassit, nu har jag lött fast min och det fäster otroligt dåligt i chassit.
Riktningen ska väl inte spela någon roll. Kabeln används som vågledare och inte för att transportera ström. Så länge de olika kanalerna hamnar på olika frekvens så borde det gå att koppla på antennen eller boxen var som helst. Jag har ännu inte testat själv men jag tycker det borde gå att ta TV-out-signalen från boxen och köra tillbaka den i antenuttaget och därefter kunna se den kanal som boxen är inställd på på alla TV-apparater i huset.terp skrev:Det sparar du inget på, då måste du fortfarende ha en utgång från vardagsrummet til dom andra rum.
Jo, men dosorna (vad du nu menar med det) filtrerar väl bara bort vissa frekvenser. Så avancerade filter som tar hänsyn till riktningen tror jag inte man i ett vanligt antennät i hemmet.terp skrev:
Om boxen ger ifrån sig en signal som ligger i samma frekvensband som antennsignalen så måste det ju fungera.