Hej!

Jag hittar ingen aktuell tråd för denna fråga. Vi ska göra ett litet spa-rum och tänker oss en TV framför bubbelbadkaret. Dock verkar det vara svårt att hitta en TV som klarar våtutrymme i Sverige. Vi vill ha minst 32 tum. Att importera från england går men det är dyrt. Det är inte heller kul om man måste reklamera något man beställt långt borta.

Är det någon som haft erfarenhet av liknande projekt? Någon som vet var vi kan få tag i en bra badrums - TV?

S Sofie Anna skrev:
Hej!

Jag hittar ingen aktuell tråd för denna fråga. Vi ska göra ett litet spa-rum och tänker oss en TV framför bubbelbadkaret. Dock verkar det vara svårt att hitta en TV som klarar våtutrymme i Sverige. Vi vill ha minst 32 tum. Att importera från england går men det är dyrt. Det är inte heller kul om man måste reklamera något man beställt långt borta.

Är det någon som haft erfarenhet av liknande projekt? Någon som vet var vi kan få tag i en bra badrums - TV?
Jag skulle satt upp en "vanlig" TV, men väl avskilt från dush och stänk (kanske i ngt skå eller bakom ngt skydd också.

Man kan säkert köpa minst 4 st vanliga för samma pris som en "våtrumssäkrad" tänker jag, och sätter man den rätt borde den inte vara så utsatt.
Är man orolig för elen så finns det ju dom med extern transformator så TV'n i sig matas med 12-20VDC, tex
https://www.power.no/tv-og-lyd/tv/finlux-32-smart-tv-12v-32-fmaf-9060/p-1197244/

• Gilla
Ulltand
  • Laddar…
S Sofie Anna skrev:
Hej!

De som säljer apparater till båtar och husbilar/vagnar brukar skriva att de tål fukt bättre. Vet inte om det är sant dock. Jag har en LTC i min husbil. Den är från 2016 och funkar fortfarande.
Såg nu att du ville ha 32 tum, det vet jag inte om de klarar.

• Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.