T
Jag stänger tråden!

tank77 skrev:
Jag stänger tråden!
Till vilken nytta då? Vad är det som är så upprörande med denna tråd att den behöver stängas? Är det inte nyttigt att "svenssons" kan få lite kött på benen för att slippa bli lurade och bedragna av en förvaltning som tror sig äga rätten att stifta lagar??

Edit: såg nu att du inte är admin...

Redigerat:
Det är bara tank77 som är lite putt

Jag begriper inte vad de är så rädda för?! Här diskuterar vuxna människor saker i god ton och trådarna låses en efter en.

Det är ju galenskap! Ingen var väl otrevlig mot någon nyss?

Kjf och jag som skallats lite här är ju sams ute i det vanliga forat - kjf skrev tom. att han höll med mig i en tråd om en bösig rörmokare.

Vad är problemet? Gud så barnsligt.

Locke skrev:
Jag begriper inte vad de är så rädda för?! Här diskuterar vuxna människor saker i god ton och trådarna låses en efter en.

Det är ju galenskap! Ingen var väl otrevlig mot någon nyss?

Kjf och jag som skallats lite här är ju sams ute i det vanliga forat - kjf skrev tom. att han höll med mig i en tråd om en bösig rörmokare.

Vad är problemet? Gud så barnsligt.
Kanske rent av så att fröken Eskilsson försöker ta yttrandefriheten under sina vingar och valla in oss arma får i någon form av skyddad verkstad där alla älskar alla.enhörningarna skiter regnbågar med smultrondoft och harmonin ligger som ett skimmer över den godisregnsbeströdda dalen av lycka?!

Fru är det nog. Dom är rimligen gifta eftersom dom har samma efternamn. Jag tror vi kan utesluta syskon.

Ja, du har nog rätt. Dom vill att alla ska vara vänner och hjälpa varandra med byggtekniska spörsmål utan att beröra sådant som kan göra att någon känner sig försmådd eller utanför.

...en rätt vacker tanke faktiskt. Här på BH är vi alla vänner liksom.

Påminner om Friggebo och Bildt i Tensta - har du sett det klippet?

"Nu tycker jag att vi tar varandras händer och sjunger we shall overcome allihopa!"

....hahaha obetalbart!

• Gilla
IRobot
  • Laddar…
Nu är det inte så att OFF TOPIC betyder att det är fritt fram att gå OT i trådarna i just detta delforum.

Ämnet är intressant, men vi kanske kan sluta lusa ner andras trådar?

• Gilla
oceanis och 1 till
  • Laddar…
Bara rena associationer... här lusas inte ner något. Det mesta i tråden känns dock avhandlat i väntan på dom

Det är väl vid det här laget ganska klart vad kampen egentligen gäller. Det SVT via Radiotjänst är ute efter är att säkra sin position bland medier, när man märker att nätet håller på att springa om televisionen. Det syns överallt där nätet är fritt tillgängligt till rimligt pris.

Så visst är det lite av en ödesfråga för SVT/UR, då de löper stor risk att mista sin särställning som skyddad verkstad någon gång i framtiden. Det är egentligen samma sak som drabbade Posten, och även Televerket fick smaka på konkurrensen och ombildas på flera olika sätt, där Radiotjänst är en avknoppning. Man visste nog redan då att den administrationen var på fallrepet.

Det handlar lite om ringar på vattnet, och kanske min personliga kamp för att få ha datorn kopplad till Internet inte kommer att leda till omedelbar framgång, men Radiotjänsts öde är ändå beseglat. Jag tror att jag kommer att överleva Radiotjänst. Det är inte rimligt att samhället ska ge stöd åt en sådan rent parasitisk verksamhet.

http://www.expressen.se/digital-livsstil/undersokning-nu-ar-internet-viktigare-an-tv/
Skärmbild.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
  • Gilla
Norrlandskusten och 4 till
  • Laddar…
Jag ser en parallell till "Gammelmedia", d.v.s. de konventionella tidningarna, som inte hänger med när konsumtionsmönstret ändras. Nu klagar man på risker för demokratin när man måste avskeda journalister..... Man vägrar inse att vi hellre läser ocensurerade/ofriserade nyheter på olika Internetsidor än tar del av de tillrättalagda sanningar som serveras av dagstidningarna.
Jämför också med film- och musikindustrin som inte hängde med i svängarna när fildelningen kom.

Tänkolog skrev:
Jämför också med film- och musikindustrin som inte hängde med i svängarna när fildelningen kom.
Och som inte heller hänger med i svängarna nu när fildelningen försvinner.. :thumbdown:

Tänkolog skrev:
Man vägrar inse att vi hellre läser ocensurerade/ofriserade nyheter på olika Internetsidor än tar del av de tillrättalagda sanningar som serveras av dagstidningarna.
Hur vet du vilka nyheter som är ofriserade och inte?

Intressant fråga. Eftersom det som skrivs på internet kan granskas och jämföras tämligen enkelt och det blir en diskussion om vad som skrivs, så är det enklare att komma närmare sanningen än när man läser olika dagstidningar och konstaterar att alla har texten från TT eller i alla fall trycker samma version av en händelse, alternativt inte trycker sådant som kommit fram andra vägar.
Ett färskt exempel:
http://www.express.co.uk/news/uk/47...aks-founder-Julian-Assange-at-Ecuador-Embassy
I London protesterar polisledningen och skattebetalarnas förening mot bevakningskostnaderna vid Ecuadors ambassad som uppstått p.g.a. en svensk Överåklagares ovilja att driva en utredning framåt. Kostnaderna är nu uppe i c:a 70 miljoner SEK, och man vill skicka räkningen till Sverige. I svenska tidningar står inte ett ord om att skattebetalarna kan drabbas av en onödig kostnad på 70 miljoner (~5% av Åklagarmyndighetens årsbudget), man anser m.a.o. unisont i svensk nyhetsmedia att detta inte är av allmänintresse för svenskarna.
Att inte skriva är också ett sätt att frisera.

Redigerat:
Och i just det fallet har den svenske åklagaren agerat korrekt, och det finns en europeisk arresteringsorder. Tyvärr valde britterna att inte verkställa den. De bär alltså själva fullt ansvar för följderna.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.