Har alltid drömt om ett badrum med turkos mosaik och nu är det dags att renovera badrum 2. Men blir ändå osäker.... Blir det för mycket med mosaik på alla väggar och sedan grå 10x10 klinker på golvet? Blir mosaik extra svår att göra ren pga alla fogar? Någon som vågat göra ett helt turkost badrum? Med förra badrummet lät jag mig påverkas av alla runt omkring så det blev klassiskt svart och vitt - helt ok, men inte fantastiskt...

• Gilla
Pin
  • Laddar…
Kör bara, bara kör!
Vi svenskar är generellt tråkig vad gäller färger, ska vara tråkigt vita väggar och grått eller svart golv!
Du kommer bara undra om det blivit bra med turkosa väggar om du inte gör det, visst, blir svårare att hålla rent, men är det din dröm så kör!

• Gilla
Klabbarparn
  • Laddar…
Sicis glasmosaik är väldigt fin och jag har inte stött på något problem med den eller fogarna i något av våra badrum med mosaik i. Så mitt råd är också: kör på! (eventuellt kan du ju ha en eller flera väggar med vitt kakel om du inte vågar gå all-in)

E
V Villavilse skrev:
Har alltid drömt om ett badrum med turkos mosaik och nu är det dags att renovera badrum 2. Men blir ändå osäker.... Blir det för mycket med mosaik på alla väggar och sedan grå 10x10 klinker på golvet? Blir mosaik extra svår att göra ren pga alla fogar? Någon som vågat göra ett helt turkost badrum? Med förra badrummet lät jag mig påverkas av alla runt omkring så det blev klassiskt svart och vitt - helt ok, men inte fantastiskt...
Vill du ha turkos mosaik så kör hårt. Ingen idé att bry sig om var andra tycker. Det är ju du som ska bo där

• Gilla
Jiji och 1 till
  • Laddar…
J Jörgen Ö skrev:
Kör bara, bara kör!
Vi svenskar är generellt tråkig vad gäller färger, ska vara tråkigt vita väggar och grått eller svart golv!
Du kommer bara undra om det blivit bra med turkosa väggar om du inte gör det, visst, blir svårare att hålla rent, men är det din dröm så kör!
Tack

E epw skrev:
Vill du ha turkos mosaik så kör hårt. Ingen idé att bry sig om var andra tycker. Det är ju du som ska bo där
Tack!

E epw skrev:
Tack:D

Tidigare ägare satte turkos (typ) mosaik på en del av en toalett i vårt hus. Jag är inget fan av för mycket färg, men det är riktigt trevligt. Fadt de hade gärna fått täcka hela väggen, eller åtminstone centrera det över toalettstolen.

Jag säger - kör turkost på väggen om du vill, men kanske som komplement till vitt på en del av badrummet. För mycket av vad som helst, kan bli just för mycket. Kanske inte glass då, men det mesta annat.

Del av en toalett med turkos mosaikvägg ovanför en vit toalettstol, omgivet av vita kakelplattor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Man ser mycket när man jobbar hemma hos olika folk, det ena värre än det andra,

E
kenneth5828 kenneth5828 skrev:
Man ser mycket när man jobbar hemma hos olika folk, det ena värre än det andra,
Ja men man måste väl ändå renovera som man tycker är snyggt själv. Det tråkigaste som finns är väl att renovera som en nyproduktion. Vita väggar i alla rum och 3-stavsparkett. Samt badrum med svart klinker och vita vägar.

• Gilla
Hallehjulia och 1 till
  • Laddar…
Jag fixar till det som föregående har satt upp, ibland undrar man vad dom har tänkt på

BirgitS
V Villavilse skrev:
Föreslår att du prövar att göra rummet i ett program först. En del kakelbutiker har det t.ex.
https://www.cchoganas.se/digital-showroom/
https://konradssons.com/kakelvalet/planering/kakla-ditt-badrumkok/

V Villavilse skrev:
Tack
Där har du ett vågat badrum:D

• Färgglatt badrum med mångfärgade kakelväggar, glasblocksfönster och vita sanitetsprodukter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
Maria T
  • Laddar…
I Interista88 skrev:
:D

Staffans2000
I Interista88 skrev:
Det var ju hur fräckt som helst.
Gör som du tycker och strunta i alla förståsigpåare.
Mitt hus är blålila. Skulle jag lyssnat på grannarna som gnällde, hade det blivit grått.

Staffan

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.