Vi har två platsbyggda badrumskommoder i ek. Det betyder att vi har en hel bänkskiva i ek som bänkskiva egentligen. Nu börjar dessa se lite trista ut tack vare slarvigt underhåll i kombo med massa barn som skvätter för mycket vatten och tvål.
Som lösning på detta vill vi nu lägga något ovanpå såsom stänkskydd men också för att dölja träets små skador, innan dessa blir större. Vi tänker fortsätta använda tvättställen som står ovanpå bänken så behövs ingen klassisk skiva med infällt tvättställ. Jag vill ju förstås inte köpa en 20mm stenskiva men var kan man hitta en som snarare är 5mm och måttanpassad? Eller finns det något bra material som man kan såga till själv?
Som lösning på detta vill vi nu lägga något ovanpå såsom stänkskydd men också för att dölja träets små skador, innan dessa blir större. Vi tänker fortsätta använda tvättställen som står ovanpå bänken så behövs ingen klassisk skiva med infällt tvättställ. Jag vill ju förstås inte köpa en 20mm stenskiva men var kan man hitta en som snarare är 5mm och måttanpassad? Eller finns det något bra material som man kan såga till själv?
Administrator
· Skåne
· 8 676 inlägg
Jag sten tror jag inte går att göra så tunt, men komposit (typ Corian) kanske skulle kunna funka. De skulle jag tro kan forma och gjuta helt anpassat till dina förutsättningar. I alla fall så kan det det för en hel bänkskiva, helgjuten med ho etc.
Här kan du ju surfa runt lite (finns fler grossister för sten-/kompositskivor); https://stenskivor.se/
De flesta går att få ned till 8 mm. Allt fås måttbeställt.
/Anders
De flesta går att få ned till 8 mm. Allt fås måttbeställt.
/Anders
Klicka här för att svara