Ta den tunnaste du kan hitta för man kan knuffa upp blecket vid montage så att ingen springa blir för vattnet att tränga in dessutom kan man silikona hela spårets längd innan man monterar blecket..F fabian2000 skrev:
Har du någon bild för hur det ser ut?
Silikon är en dålig idé. Det håller inte i längden. När det börjat släppa så släpper det in vatten och förhindrar snabb uttorkning. Det är bättre att bara ha plåten in i spåret utan någon tätningsmassa.Rejäl skrev:
Just silikon är extra dåligt eftersom färg inte fäster på det. Det finns bättre tätningsmassor.
Håller med! Det vore verkligen intressant att få veta vem som tillverkat dessa.R RiKr skrev:
Fönster och dörrar har förvisso blivit betydligt sämre de senaste tio åren ifråga om att kunna montera ett riktigt bleck. Men att vara så snål att man helt skippar möjligheten att montera ett fönsterbleck kändes lite väl radikalt.
Ja den heter något med silikon som plåtslagarna använder det ska sitta emellan bleck o karm och alla plåtslagare kletar dit det..E Eld skrev:
Helt och hållet mitt fel vid beställningen.R RiKr skrev:
Fanns som val men jag tog bort det då jag tyckte lösningen var dyr.
(Dock ej spår utan bräda under så jag borde kunna lösa med en dito i efterhand men jag är inne på spår(et))
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 020 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6 020 inlägg
Vadå en bräda under?
Har de tänkt att vattnet ska rinna ner in under bottenstycket för att sen droppa ner på ett underbleck??
Såg nu att du lagt till en annan ritning. Ser ju hellustigt ut. Skriv och fråga hur de tänkt sig.
Vad är det för tillverkare?
Har de tänkt att vattnet ska rinna ner in under bottenstycket för att sen droppa ner på ett underbleck??
Såg nu att du lagt till en annan ritning. Ser ju hellustigt ut. Skriv och fråga hur de tänkt sig.
Vad är det för tillverkare?
Klicka här för att svara