Hej. Vi ska lägga ett tunt trägolv (7mm) i vår källare. Vi tänker oss konstruktionen betonggolv - ventitex matta - platon matta blå multi - trägolv.

Det vi nu funderar på är om vi behöver någon form av tryckutjämnande platta mellan platonmattan och golvet då golvet är så pass tunt. Multimattan har visserligen tätare knoppsammansättning för att klara högre belastning. Funderar ändå på om det är tillräckligt? Någon här med erfarenhet?
 
Jag skulle lägga ett undergolv. Finns tunna spånskiva eller masonit för ändamålet.
 
Tack för era svar! Så då borde multi räcka med andra ord.. försöker hålla bygghöjden nere samtidigt som det såklart ska hålla.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.