1 351 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Tunn faner på platonmatta
Hej. Vi ska lägga ett tunt trägolv (7mm) i vår källare. Vi tänker oss konstruktionen betonggolv - ventitex matta - platon matta blå multi - trägolv.
Det vi nu funderar på är om vi behöver någon form av tryckutjämnande platta mellan platonmattan och golvet då golvet är så pass tunt. Multimattan har visserligen tätare knoppsammansättning för att klara högre belastning. Funderar ändå på om det är tillräckligt? Någon här med erfarenhet?
Det vi nu funderar på är om vi behöver någon form av tryckutjämnande platta mellan platonmattan och golvet då golvet är så pass tunt. Multimattan har visserligen tätare knoppsammansättning för att klara högre belastning. Funderar ändå på om det är tillräckligt? Någon här med erfarenhet?
Medlem
· Stockholm
· 825 inlägg
Jag skulle lägga ett undergolv. Finns tunna spånskiva eller masonit för ändamålet.
min 7 mm golv för platon multi se http://www.e-pages.dk/isola/156/fullpdf/1.pdf
Klicka här för att svara