Hej!
Har mögelpåväxt på några delar av vinden. 1/10.
Beror antagligen på att luckan som går ut flugit av under förra vintern och vi har ingen ång spärr. Så det har blivit kallras. Det är nämligen bara närmst luckan det är påväxt, resten av vinden ser bra ut.
Sprutat på mögelfri i våras.

Tanken är att vi ska renovera men just nu är pengarna inte på rätt plats för det.
Så tänkte fråga här om trygghetsvakten kan vara ett bra alternativ fram till vi kan renovera för att hålla mögel o schack. Sen givetvis använda den efter renovering också.
 
H Hästbonden skrev:
Hej!
Har mögelpåväxt på några delar av vinden. 1/10.
Beror antagligen på att luckan som går ut flugit av under förra vintern och vi har ingen ång spärr. Så det har blivit kallras. Det är nämligen bara närmst luckan det är påväxt, resten av vinden ser bra ut.
Sprutat på mögelfri i våras.

Tanken är att vi ska renovera men just nu är pengarna inte på rätt plats för det.
Så tänkte fråga här om trygghetsvakten kan vara ett bra alternativ fram till vi kan renovera för att hålla mögel o schack. Sen givetvis använda den efter renovering också.
Det ska inte behövas i längden om det är tätt runt luckan.
 
  • Gilla
JanneJanne123
  • Laddar…
JanneJanne123
Kör på lite mögeltvätt där det finns påväxt och stäng luckan, blir det mer påväxt efter vintern är det läge att titta på andra lösningar.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.