261 läst ·
5 svar
261 läst
5 svar
Tryckt 115x115 pelare med få kvistar?
Ska byta ut 115x115mm pelarna till verandataket.
Dessa ska målas, men antar att tryckt vore bra ändå.
Fast min ångest är att lokala butikernas pelare är fulla med kvistar som ser extra illa ut av tryckprocessen.
1) Vad ska jag söka efter för få så kvistfritt som möjligt? Har du sett någon butik som har finare utbud?
2) Så finns det Limträpelare, och det finns det sparre. Vilket är bättre av dessa alternativ?
Dessa ska målas, men antar att tryckt vore bra ändå.
Fast min ångest är att lokala butikernas pelare är fulla med kvistar som ser extra illa ut av tryckprocessen.
1) Vad ska jag söka efter för få så kvistfritt som möjligt? Har du sett någon butik som har finare utbud?
2) Så finns det Limträpelare, och det finns det sparre. Vilket är bättre av dessa alternativ?
Jag föreslår att du väljer vanlig småländsk eller norrländsk kärnfura eller skånsk kärnek istället.
Måla med linoljefärg (gärna från skåne, nu har forumshoppen Ottosons linoljefärg för bara 318kr/l)
Måla med linoljefärg (gärna från skåne, nu har forumshoppen Ottosons linoljefärg för bara 318kr/l)
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 475 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 475 inlägg
Sparre är en fyrskäring, kanske fyrtum fyra eller sextum sex, fasar man hörnen blir det en snygg klassisk stolpe till en veranda.Rickard. skrev:
'Altanbyggare' må använda virke med rundade hörn, men till verandor är det snyggare med skarpa hörn och fasningar.
Klicka här för att svara