Det kanske jag kan läsa sig till vad det är för plast, gummi i tätningar m.m.

Handyman 1 skrev:
Tja,vet inte om de pallar avfettning(i längden!) om det är din tanke med sprutan.

richardtenggren
Nobbe_1 Nobbe_1 skrev:
Ja det är ju dom där rostfria som jag tycker är svindyra :cry: Men det måste väl fungera med den andra du angett även till att spruta t ex avfettning på bilen, eller?
Den billiga fungerar absolut, kör deras mindre 1L sprutor också, har både alkalisk och petroleumbaserad avfettning i dessa.

Problemet är syror(fälgrengöring, flygrostlösare, då de reagerar med mässingen i munstycket. Men då fungerar de blå flaskorna istället, då de har plastmunstycken.

• Gilla
Nobbe_1
  • Laddar…
Vet någon vad det är för diameter på en vanlig gängad luftnippel? Tänkte om man skulle kanske sätta en mutter invändigt med gummipackning ute och inne...?

Gängad metallisk luftnippel med yttre gängor och sexkantig mittdel.

P
Om du absolut vill riskera att spränga behållaren så är det väl enklast att montera en bilventil,tror hålet ska vara 8,5mm om jag minns rätt :seenoevil:

• Gilla
Nobbe_1
  • Laddar…
Jag testar....så tråkigt hemma hos mig jämt :rofl:

Handyman 1 skrev:
Om du absolut vill riskera att spränga behållaren så är det väl enklast att montera en bilventil,tror hålet ska vara 8,5mm om jag minns rätt :seenoevil:

Nobbe_1 Nobbe_1 skrev:
Jag testar....så tråkigt hemma hos mig jämt :rofl:
Alltså, med säkerhetsventilen i behåll är det ju inget bekymmer .... :)
Bar att pytsa i lite luft, försiktigt, tills den "löser ut" ..

• Gilla
Nobbe_1
  • Laddar…
Handyman 1 skrev:
Du menar så här försiktigt:

[länk]
Japp, exakt så försiktigt! :)

Nobbe_1 Nobbe_1 skrev:
Ja det är ju dom där rostfria som jag tycker är svindyra :cry: Men det måste väl fungera med den andra du angett även till att spruta t ex avfettning på bilen, eller?
Leta efter en med viton-packningar i sprutan du ska ha till petrolium/kallavfettning och en med edpm-packningar till den du ska ha alkalisk avfettning till. Rostfritt till alkaliskt brukar man försöka undvika även om det inte måste bli ett problem.

Biltemas 7 liters modeller har ok packningar men plastslangar och invändigt sugrör tål inte kallavfettning.

• Ledsen
Nobbe_1
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.