11 168 läst ·
96 svar
11k läst
96 svar
Tryckluft på "fältet"? - villrådig
Duab var snabba med leveransen. Provade att trycka ihop en öronklämma med hovtången, men jag är inte nöjd med resultatet - skaffar en tång på biltema imorgon som både kan klämma ihop ioch trycka in örat samtidigt. Då blir det snyggt.
Även amazon var snabba med leveransen och jag fick tanken redan i onsdags. Har dock inte hunnit testa den förrän idag. En laddning räckte precis för att fylla upp mitt platta vagnsdäck till 2,0 bar. Nu vet jag ju inte hur det jämför sig med ett bildäck då det inte alls är samma geometri. Får testa om det blir lite tid över någon dag här.MathiasS skrev:
En tank räcker också för en 10-15 sek avblåsning. Där kanske den inbyggda tryckregulatorn är användbar så att man inte slösar på luften. Kom på ytterligare ett användningsområde och det är som booster-tank när man jobbar med långa slangar. Vikten upplevde jag inte som ett problem. Tvärtom blev jag lite överraskad över att den var så lätt efter att jag hade fyllt upp den, men det var så klart psykologiskt, hjärnan gjorde omedvetet jämförelsen med en vattenhink
Helt okej byggkvalitet också. Sammanfattat - en halvanvändbar pryl för ett hyfsat pris.
Hade tänkt att öronen skulle bli platta med rätt sorts tång, men det gick inte att pressa så hårt tyvärr. Tätt verkar det bli, men inte så ”slim” som jag tänkt mig.
1/2” duabslangen passar perfekt för mig med stationär användning men värdelös till allt annat då den är väldigt tung. Möjligen platsar den i @tommib s källarprojekt också....
....inte duabslangen på bild...
1/2” duabslangen passar perfekt för mig med stationär användning men värdelös till allt annat då den är väldigt tung. Möjligen platsar den i @tommib s källarprojekt också....
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 838 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 838 inlägg
Vad händer om du klämmer den i skruvstycket? Borde platta till det som sticker ut lite till..MathiasS skrev:
Hade tänkt att öronen skulle bli platta med rätt sorts tång, men det gick inte att pressa så hårt tyvärr. Tätt verkar det bli, men inte så ”slim” som jag tänkt mig.
[bild]
Är den där pressad med denna modell från Biltema?MathiasS skrev:
[bild]
Allvetare
· Västra götaland
· 10 423 inlägg
Told you so?MathiasS skrev:
[bild]
Allvetare
· Västra götaland
· 10 423 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 838 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm