Hej
Vi står just i färd att börja bygga veranda mot husväggen med tak över hela, och funderar över tryckimpregnering. Jag vill helst inte använda tryckt virke men har gett mig när det gäller bärlinor och golvreglar, det som är ligger under golvet. Men golvbrädorna, behöver de verkligen vara tryckimpregnerade? Det är ju under tak och i värsta fall är det ju rätt enkelt att byta en golvbräda om den skulle ruttna. Men hur är det med övrigt virke, stolpar och allt annat som ska målas, inte använder man väl tryckimpregnerat virke till detta eller? Målarfärgen borde väl skydda träet tillräckligt?
