Tja!
Som rubriken säger: finns tryckt trall 28x170? Har sökt hos de stora handlarna på nätet men gått bet, inte helt oväntat. Men någon kanske har koll på någon mindre handlare/brädgård som har lite udda dimensioner i sortimentet? Behöver inte mycket, 20 meter kanske, men det skulle underlätta en hel del...
Tack på förhand!
Som rubriken säger: finns tryckt trall 28x170? Har sökt hos de stora handlarna på nätet men gått bet, inte helt oväntat. Men någon kanske har koll på någon mindre handlare/brädgård som har lite udda dimensioner i sortimentet? Behöver inte mycket, 20 meter kanske, men det skulle underlätta en hel del...
Tack på förhand!
Medlem
· Stockholm
· 4 630 inlägg
Den var lite udda.
Hittar du ingen kanske du kan ta 145 och lossa de gamla och blanda lite.
Hittar du ingen kanske du kan ta 145 och lossa de gamla och blanda lite.
Det där var ganska nära alternativet jag har som plan B om plan A inte funkar.Workingclasshero skrev:
Se bild: Trallen är 28x120, trappstegen består av mellansteg 2st 28x145 och övre steg (som är i samma nivå som övre trallen) 3st 28x145.
Jag vill få ut kanten på trappstegen ett par centimeter och då är plan A att byta ut den yttre av de tre övre 28x145 mot en 28x170 och flytta ut de två nedre, och plan B att byta ut den sista övre 28x120 mot en 28x145 och flytta ut alla tre plus två befintliga 28x145.
Plan A medför lite mindre meck eftersom färre befintliga brädor flyttas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Stockholm
· 4 630 inlägg
Det är inga problem alls att blanda dimensioner i trappor tycker jag. Kan vara snyggt. 2st 145mm + 5*2mm mellanrum = ca 300mm plansteg. Sätt 2st 120 + 1st 95mm = 345mm ca. Eller klyv ner 95mm till valfri bredd. Lite lättare än att fräsa ner en 45a 
Har tyvärr ingen bordssåg och känner ingen i närheten som har en. Men som tur är finns det brädgårdar som har.A AndersS skrev:
Update!
Holgers i Kråkered, strax söder om Borås, löste detta för mig! De hyvlade ner två styck 45x170 på ett kick! Blev kanonbra och kostade inte mycket heller, de tog betalt för en kvarts jobb, 150 spänn. Ja förutom reglarna då, de var dyyyyra.
Så, slutet gott, allting gott! Tack för tipsen på vägen, framför allt ett stort tack till z_bumbi för tipset om att klyva en 45:a (även om lösningen blev att hyvla ner den), det blev riktigt bra!
Holgers i Kråkered, strax söder om Borås, löste detta för mig! De hyvlade ner två styck 45x170 på ett kick! Blev kanonbra och kostade inte mycket heller, de tog betalt för en kvarts jobb, 150 spänn. Ja förutom reglarna då, de var dyyyyra.
Så, slutet gott, allting gott! Tack för tipsen på vägen, framför allt ett stort tack till z_bumbi för tipset om att klyva en 45:a (även om lösningen blev att hyvla ner den), det blev riktigt bra!