3 192 läst ·
20 svar
3k läst
20 svar
Trött på bilar som slutar i deras trädgård
Sida 1 av 2
På konsumentens sida
· 3 625 inlägg
En familj har haft sex bilolyckor precis vid sitt hus, flera har slutat i deras trädgård.
Du kan läsa artikeln här: Trött på bilar som slutar i deras trädgård
Du kan läsa artikeln här: Trött på bilar som slutar i deras trädgård
Såg ut som det var en utfart där, jag tänkte att det var skymd sikt.A AndersS skrev:
Men visst, det kanske är sex olika trädgårdsmästare som förfärats och kört av.
(Eller samma trädgårdsmästare som kört av sex gånger.)
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 7 160 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 7 160 inlägg
Komunen måste se över trafiksituationen när det har hänt så många olyckor, hastigheten verkar vara en del men det kanske bör analyseras och ändras på trafikflödet -stänga av enkelrikta eller omleda trafik
Varken ägarna eller någon skymd utfart har med saken att göra, skall det vara så svårt.
Den kraschade vägskylten på bilden är väl en sådan som sätts upp för att varna för skarp kurva?
Så jag antar att vägen gör en ganska skarp sväng där, som förare missbedömer och kommer in i med för hög hastighet.
Kanske i kombination med att stället brukar få lokal halka nära nollgradigt (det finns ju sådana ställen).
Så jag antar att vägen gör en ganska skarp sväng där, som förare missbedömer och kommer in i med för hög hastighet.
Kanske i kombination med att stället brukar få lokal halka nära nollgradigt (det finns ju sådana ställen).
Problemet med vägen är nog att det ser ut att vara en nerförsbacke följt av en skarp kurva så det är lätt att komma lite väl fort. Vägen är dessutom lite av en genväg mellan Svedala och om man ska på väg 101 österut så det kan nog vara många som kör varje dag och har bråttom.
Förr iaf var den av ganska dålig standard så vid dåligt väder var det klokt att ta större väg.
Förr iaf var den av ganska dålig standard så vid dåligt väder var det klokt att ta större väg.