Börja med att ta ner det vildvuxna trädet?

Trädet/busken är väl inte problemet det står ju på fastigheten eller menar du att bilisterna blir så distraherade att det och av den anledningen kör av vägen. ;)

• Gilla
Anonymiserad 170696 och 2 till
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Trädet/busken är väl inte problemet det står ju på fastigheten eller menar du att bilisterna blir så distraherade att det och av den anledningen kör av vägen. ;)
Såg ut som det var en utfart där, jag tänkte att det var skymd sikt.
Men visst, det kanske är sex olika trädgårdsmästare som förfärats och kört av.
(Eller samma trädgårdsmästare som kört av sex gånger.)

• Gilla
tobbbias och 1 till
  • Laddar…
hsd
Komunen måste se över trafiksituationen när det har hänt så många olyckor, hastigheten verkar vara en del men det kanske bör analyseras och ändras på trafikflödet -stänga av enkelrikta eller omleda trafik

H Höök skrev:
Börja med att ta ner det vildvuxna trädet?
Förklara gärna hur trädet skulle få folk att köra av vägen? Jag tycker tvärtom att det vore vettigt att fylla tomtgränsen med växtlighet som nån sorts "broms".

• Gilla
Kallebo
  • Laddar…
Skymd utfart = ökad risk för bilolyckor. Jag läste aldrig att det varit singelolyckor.

Ökad växtlighet som broms låter intressant.

Varken ägarna eller någon skymd utfart har med saken att göra, skall det vara så svårt.

Kan det bero på trädet? vore nog bra att ta ned det så det inte skymmer sikten! (:

hsd
Har man kommit så långt med för hög fart spelar nog inte trädet någon roll

L
Är det katter som springer över vägen just där och bilisterna kör lite för fort och väjer

Mikael_L
Den kraschade vägskylten på bilden är väl en sådan som sätts upp för att varna för skarp kurva?

Så jag antar att vägen gör en ganska skarp sväng där, som förare missbedömer och kommer in i med för hög hastighet.
Kanske i kombination med att stället brukar få lokal halka nära nollgradigt (det finns ju sådana ställen).

Problemet med vägen är nog att det ser ut att vara en nerförsbacke följt av en skarp kurva så det är lätt att komma lite väl fort. Vägen är dessutom lite av en genväg mellan Svedala och om man ska på väg 101 österut så det kan nog vara många som kör varje dag och har bråttom.
Förr iaf var den av ganska dålig standard så vid dåligt väder var det klokt att ta större väg.

hsd
Om jag vore trafikplanerare i den kommunen hade jag börjat med hastighetsnedsättning till 30kmh och genomfartsförbud

Jag tycker ofta det är mycket gnäll i artiklar men i det har fallet tycker jag gnället är helt rimligt.

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.